A
Violina Violina skrev:
Du vet att även män har kvinnliga könshormoner?
har vi? :rofl:

Maskintok skrev:
har vi? :rofl:
Ja, är bla viktigt för mannens spermieproduktion.. ironiskt va?

Från NTF:s sida:
Män är oftare än kvinnor inblandade i trafikolyckor. Män kör till exempel oftare påverkade av alkohol och oftare för fort. Trots att män i allmänhet kör mer och därmed har större erfarenhet så råkar de ut för fler olyckor. De verkar inte ta vara på sin erfarenhet, samtidigt som kvinnor verkar kunna kompensera sitt lägre antal timmar bakom ratten.
Så att man är en dålig bilförare beror mer sannolikt på att man är man och/eller full.

• Gilla
Uffe A
  • Laddar…
A
Violina Violina skrev:
Ja, är bla viktigt för mannens spermieproduktion.. ironiskt va?

Så att man är en dålig bilförare beror mer sannolikt på att man är man och/eller full.
vem fan vågar köra nykter i den här trafiken? :crysmile::crysmile:

Maskintok skrev:
vem fan vågar köra nykter i den här trafiken? :crysmile::crysmile:
:rolleyes:

hsd
Maskintok skrev:
[bild]
Det är faktiskt sant, man använder endast humlens honblommor

• Gilla
1
  • Laddar…
Man ska vara inkopplad, påkopplad, uppkopplad.
Och ändå vara avkopplad...
Men jag väljer istället urkopplad!
Om man inte är hund förstås.
Då ska man bara vara kopplad...:confused:

• Gilla
  • Haha
Sona2012 och 4 till
  • Laddar…
S
Tokslut Tokslut skrev:
Nu lär det komma reaktioner
slut på kaffefilter också:)

Violina Violina skrev:

Trots att män i allmänhet kör mer och därmed har större erfarenhet så råkar de ut för fler olyckor.
Vad konstigt att det blir mer olyckor bland dem som kör mest??? Min morfar hade inte körkort, och körde aldrig bil. Krockade inte en enda gång, körde inte ens på en enda grindstolpe. Världens bäste bilförare?

Edit: jag fick mecka en del för att citeringen skulle bli som jag tänkt.

Redigerat:
Påstår att skillnaden kvarstår även om man tar hänsyn till skillnad i körsträcka. Det finns ju en grupp män som är rejält överrepresenterad.
När jag tittat efter könet på folk som jag reagerat på konstig körning så är de som kör onödigt aggressivt väldigt ofta män. Folk som gör konstiga saker och inte lyckas följa trafikrytmen är ofta kvinnor. Men det är den aggressiva gruppen som syns i statistiken.

• Gilla
René W och 2 till
  • Laddar…
Du har säkert rätt, och mitt inlägg ska ses som en del av humortråden.

Det finns visserligen exempel på att försäkringsbolag vill ta lite mer betalt av vissa kvinnor än män i samma ålder

https://www.expressen.se/motor/dyrare-bilforsakring-for-kvinnor/

men sammantaget är säkert män farligare än kvinnor i trafiken (vilket ju också framgår av artikeln jag länkar till). Artikeln är förresten gammal, jag har för mig att den prissättningen inte gäller längre.

Stjärnhimmel med citat av Terry Pratchett från boken 'Jingo': "Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.

• Gilla
  • Haha
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Poppade upp som reklam i någon app för länge sedan. Kanske passat bättre i Tyskland runt 1945. Svengelska funkar in Reklambanner med texten "Gratis giftbox för dig & ditt barn. Bli medlem i Libero­klubben idag! te alltid...

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Illustration med Ariel förundrad och Ursula som trollar med flaskor i en kittel; text om shampooanvändning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

..inte bara det! Man gör bubblor.. o har som skägg.. tuppkam.. leker ubåt i.. tur man blir ren oxå ;)

• Gilla
elpaco och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
d6f3f53836e5a17ba4a204a24f784783.jpg
Hann jag först idag?

• Gilla
  • Älska
David-O och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
[bild]
Hann jag först idag?
Först i detta forum – men P4 slog till redan kl 00.01 …

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.