7 990 402 läst · 38 994 svar
7990k läst
39,0k svar
Humorhörnan ...
Ja, är bla viktigt för mannens spermieproduktion.. ironiskt va?Maskintok skrev:
Från NTF:s sida:
Så att man är en dålig bilförare beror mer sannolikt på att man är man och/eller full.Män är oftare än kvinnor inblandade i trafikolyckor. Män kör till exempel oftare påverkade av alkohol och oftare för fort. Trots att män i allmänhet kör mer och därmed har större erfarenhet så råkar de ut för fler olyckor. De verkar inte ta vara på sin erfarenhet, samtidigt som kvinnor verkar kunna kompensera sitt lägre antal timmar bakom ratten.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 327 inlägg
Vad konstigt att det blir mer olyckor bland dem som kör mest??? Min morfar hade inte körkort, och körde aldrig bil. Krockade inte en enda gång, körde inte ens på en enda grindstolpe. Världens bäste bilförare?Violina skrev:
Edit: jag fick mecka en del för att citeringen skulle bli som jag tänkt.
Redigerat:
Påstår att skillnaden kvarstår även om man tar hänsyn till skillnad i körsträcka. Det finns ju en grupp män som är rejält överrepresenterad.
När jag tittat efter könet på folk som jag reagerat på konstig körning så är de som kör onödigt aggressivt väldigt ofta män. Folk som gör konstiga saker och inte lyckas följa trafikrytmen är ofta kvinnor. Men det är den aggressiva gruppen som syns i statistiken.
När jag tittat efter könet på folk som jag reagerat på konstig körning så är de som kör onödigt aggressivt väldigt ofta män. Folk som gör konstiga saker och inte lyckas följa trafikrytmen är ofta kvinnor. Men det är den aggressiva gruppen som syns i statistiken.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 327 inlägg
Du har säkert rätt, och mitt inlägg ska ses som en del av humortråden.
Det finns visserligen exempel på att försäkringsbolag vill ta lite mer betalt av vissa kvinnor än män i samma ålder
https://www.expressen.se/motor/dyrare-bilforsakring-for-kvinnor/
men sammantaget är säkert män farligare än kvinnor i trafiken (vilket ju också framgår av artikeln jag länkar till). Artikeln är förresten gammal, jag har för mig att den prissättningen inte gäller längre.
Det finns visserligen exempel på att försäkringsbolag vill ta lite mer betalt av vissa kvinnor än män i samma ålder
https://www.expressen.se/motor/dyrare-bilforsakring-for-kvinnor/
men sammantaget är säkert män farligare än kvinnor i trafiken (vilket ju också framgår av artikeln jag länkar till). Artikeln är förresten gammal, jag har för mig att den prissättningen inte gäller längre.