8 002 113 läst · 39 044 svar
8002k läst
39,0k svar
Humorhörnan ...
Antagligen, dessutom var det ok att sitta på kanten på bakdörren och skåla över taket med den på andra sidan. Kanske inte humor men vilken skillnad det var. Det var ju heller inte farligt att sitta obältad i baksätet, långfärder vi gjorde så bäddades det med lite kuddar för att överbrygga kardantunneln för mig så jag kunde ligga där och syrran fick baksätet i Rekorden vi hade då.tveksamt skrev:
Morsan brukade berätta att när hon var ung åkte hela familjen (7 st) på bilsemester i morfars lastbil (oklart om det var en Bedford eller en Ford Transit) med kapell. Man lade madrasser på flaket och sen var det bara att åka landet runt. Ungefär som man gör i många länder fortfarande (Sydostasien, Afrika, Sydamerika...)V Ville_Vessla skrev:Antagligen, dessutom var det ok att sitta på kanten på bakdörren och skåla över taket med den på andra sidan. Kanske inte humor men vilken skillnad det var. Det var ju heller inte farligt att sitta obältad i baksätet, långfärder vi gjorde så bäddades det med lite kuddar för att överbrygga kardantunneln för mig så jag kunde ligga där och syrran fick baksätet i Rekorden vi hade då.
Ber om ursäkt för att det fortfarande inte är humor, stor del av min generations uppväxt skulle nog setts som humor idag men de flesta överlevde ändå, nu är det mina barn som tvingar på mig cykelhjälm, slalomhjälm osv. För att inte ses som en dålig förälder har jag satt på hjälmar och liknande om man varit där andra ser Tror 70-talister är den minst säkerhetstänkade generationen som funnits beroende på deras 40-talister till föräldrar lät dom göra vad dom ville. Motsatsen till Curling var det dock, "Kan jag ta kniven och sågen, ska ner till bäcken", "Absolut bara du är hemma till middagen" var väl standardkonversation när man var 10år..
Nu ska ni inte vara såna. Vi hade visst säkerhetstänkande när jag var ung.
När jag gick i mellanstadiet så bodde vi nära en plats med 25-30 meters förkastningsbrant rakt ner i sjön. Givetvis klättrade jag bara där på vintern när isen låg tjock. Annars så kunde man ju bli blöt om man föll...
Mvh Findus
När jag gick i mellanstadiet så bodde vi nära en plats med 25-30 meters förkastningsbrant rakt ner i sjön. Givetvis klättrade jag bara där på vintern när isen låg tjock. Annars så kunde man ju bli blöt om man föll...
Mvh Findus
Nu har du nog råkar bortse från den försmädliga krympflationen som genomsyrar detaljhandeln idag.Alfredo skrev:
Det står ju i klartext 6m eller 120g. Det blir en tunn rackare till grötkorv här