8 016 084 läst · 39 093 svar
8016k läst
39,1k svar
Humorhörnan ...
Allvetare
· Västra götaland
· 9 324 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 2 327 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 2 327 inlägg
Husägare
· Köping
· 391 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 2 327 inlägg
Har varit borta i snart en vecka så jag kan missat nåt, men i antal folk man fick in i en bil så hade vi en folkabuss från ca -72 halvt ombyggd till husbil så det fanns inga riktiga säten förutom de 2 fram som jag körde och jag tror det var ca 15 rätt berusade passagerare i den som drällde överallt. Jag körde och blev stoppad av polisen , fick blåsa och sen en tillsägelse att ta på bältet och fick fortsätta utan vidare åtgärd. Tror inte dagens polis skulle göra så.
nja det blev ju en lagändring efter en dödsolycka med just en polis som körde en överlastad bil, att man får inte sitta fler personer i bilen än vad den är typgodkänd för.V Ville_Vessla skrev:Har varit borta i snart en vecka så jag kan missat nåt, men i antal folk man fick in i en bil så hade vi en folkabuss från ca -72 halvt ombyggd till husbil så det fanns inga riktiga säten förutom de 2 fram som jag körde och jag tror det var ca 15 rätt berusade passagerare i den som drällde överallt. Jag körde och blev stoppad av polisen , fick blåsa och sen en tillsägelse att ta på bältet och fick fortsätta utan vidare åtgärd. Tror inte dagens polis skulle göra så.
En tråkig historia som ju egentligen inte passar i humor tråden, ber om ursäkt för det