7 777 043 läst · 38 078 svar
7777k läst
38,1k svar
Humorhörnan ...
På något vis är detta humor i landet lagom
https://www.expressen.se/gt/skola-valde-att-inte-ratta-barnens-mattefel-/
https://www.expressen.se/gt/skola-valde-att-inte-ratta-barnens-mattefel-/
Tillbyggare sägs det
· Onsala
· 1 935 inlägg
Ser inte det roliga..Luddis_1 skrev:
Om man tänker efter så är det ingen dum idé.
Varför förstöra barnens självförtroende och självkänsla genom att segregera i unga år.
Det är många människor som haft en väldigt jobbig skolgång.
Och alla har inte samma mognad, alla lär sig olika fort.
Alla behöver inte heller vara bra på allt.
Vad gör alla ändå idag...jo googlar.
Så vad är det egentligen dagens ungdom behöver veta i livet?
JO, hur man tar reda på saker...
Alla föräldrar säger ju till sina ritande barn att deras teckningar är fina, trots att det ser ut som kattskit.
Så syftet att skapa en bra framtid måste ibland starta med ett gott syfte...
Ge dem självförtroendet och självkänslan bara så kommer de bli bra samhällsmedborgare.
Du har en poäng!B Besiman skrev:Ser inte det roliga..
Varför förstöra barnens självförtroende och självkänsla genom att segregera i unga år.
Alla föräldrar säger ju till sina ritande barn att deras teckningar är fina, trots att det ser ut som kattskit.
Ge dem självförtroendet och självkänslan bara så kommer de bli bra samhällsmedborgare.
Det viktiga är att läraren vet var det behövs insatser, inte att barnen vet det.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Varför ha skola alls då? Jag tror det är en björntjänst att inte rätta fel.
Jag hade också svårt i skolan, svårt att just finna motivation, då det oftast inte var så stimulerande med saker man redan kunde eller att man lärde sig snabbare än många andra. (Känns som fokus alltid läggs på barn med problem att lära sig, sällan på barn som blir understimulerade av den låga nivån.)
Det sabbade nog min studieteknik, som jag fick ta tag i första tiden på högskoleutbildningen.
För att inte vara helt OT,
Jag hade också svårt i skolan, svårt att just finna motivation, då det oftast inte var så stimulerande med saker man redan kunde eller att man lärde sig snabbare än många andra. (Känns som fokus alltid läggs på barn med problem att lära sig, sällan på barn som blir understimulerade av den låga nivån.)
Det sabbade nog min studieteknik, som jag fick ta tag i första tiden på högskoleutbildningen.
För att inte vara helt OT,
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggare
· Åtvidaberg
· 25 inlägg
Jag håller med, beroende på ålder och vilket barn det är så spelar det stor roll om man rättar eller inte.B Besiman skrev:Ser inte det roliga..
I hela min skolgång så har jag fått röda streck överallt i allt jag skrivit i skolan, blev jag bättre på att stava för det (tydligen har jag dyslexi (de testade mig i gymnasiet)). Det ända de röda strecken gjorde för mig var att lära mig att det är blixt tråkigt att skriva saker eftersom de som läser ändå inte kommer läsa det som står utan de kommer bara se stavfelen.
Först på Universitetet blev det roligt att skriva igen, för då helt plötsligt skrev jag för min egen skull, kunde utnyttja korrläsare samt att innehållet faktiskt blev viktigare än hur det råkar vara stavat.
Husägare
· Jönköping
· 5 594 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 094 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg