Uppdatering från mig då:
Det blir byte av hela tjofräset. Thermia Calibra 7 kommer om nån vecka.
Tack för all hjälp allihop. Även om det blev ett dyrt kalas i slutändan så har jag lärt mig mycket :) Känna faktiskt skönt att få nåt som jag vet kommer funka många år.

Nu blev det ett gött sidoprojekt. När vp ändå ska bytas kan jag ju lika gärna passa på att fräscha upp pannrummet. Klassiska ”plastfärg på källarväggen”-problemet. Färgen nedan marknivå kan jag nästan blåsa ner, värre med den ovan mark. Sitter som berget... Blir några goa kvällar :)

• Gilla
Schwen92 och 1 till
  • Laddar…
J jagkanspika skrev:
Uppdatering från mig då:
Tack för all hjälp allihop. Även om det blev ett dyrt kalas i slutändan så har jag lärt mig mycket :) Känna faktiskt skönt att få nåt som jag vet kommer funka många år.

Nu blev det ett gött sidoprojekt. När vp ändå ska bytas kan jag ju lika gärna passa på att fräscha upp pannrummet. Klassiska ”plastfärg på källarväggen”-problemet. Färgen nedan marknivå kan jag nästan blåsa ner, värre med den ovan mark. Sitter som berget... Blir några goa kvällar :)
Intressant! Håller faktiskt på att fundera på Thermia, just för att det är de som säljs av lokala vvsarna. Får man fråga vad det kommer landa på? Pumpen och bytet?

F Freethefire skrev:
Intressant! Håller faktiskt på att fundera på Thermia, just för att det är de som säljs av lokala vvsarna. Får man fråga vad det kommer landa på? Pumpen och bytet?
79 tkr. Då ingår allt, från att koppla ur den gamla till att den nya är igångkörd och finjusterad och den gamla bortforslad. Det skiljer sig en del mellan offerterna på det sättet.

• Gilla
Schwen92 och 3 till
  • Laddar…
J jagkanspika skrev:
79 tkr. Då ingår allt, från att koppla ur den gamla till att den nya är igångkörd och finjusterad och den gamla bortforslad. Det skiljer sig en del mellan offerterna på det sättet.
Tack
Det var ändå ok pris, bättre än jag trodde.

Det här man läst om att nyare bergvärmepumpar kräver mer av berget och att borrhålet skulle varit djupare, hur har den diskussionen gått nu när du byter pump?

J jagkanspika skrev:
Uppdatering från mig då:

Finjobb ju! Före och efter bilder önskas! :)

Hej
Jag har fåt meddelande om ute fel på Nibe 1215
Vad är problemet?

• Display på Nibe 1215 värmepump visar felmeddelande "Ute fel".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Lonnen820
  • Laddar…
Walid Tanta Walid Tanta skrev:
Hej
Jag har fåt meddelande om ute fel på Nibe 1215
Vad är problemet?
Kanske utegivaren som har problem?

Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Kanske utegivaren som har problem?
Du har rätt precis

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.