397 248 läst · 4 787 svar
397k läst
4,8k svar
Home Assistant
Nån som uppgraderat Home Assistant Core till 2024.12.5? Jag försökte igår men History kom inte igång (märks på grafer med historisk data inte funkar eller att fliken History bara laddar), så jag backade tillbaka till 11.3. Letar på nätet och många verkar ha bekymmer men det verkar svårt att hitta orsak till problemen. Vissa med äldre version av Hacs verkar ha fått det att fungera efter de uppgraderat Hacs, men jag har den senaste.
Nån som vet mer? Tillsvidare avstår jag från att uppgradera.
Funkar bra för mig, jag kör HAOSD Dublin skrev:Nån som uppgraderat Home Assistant Core till 2024.12.5? Jag försökte igår men History kom inte igång (märks på grafer med historisk data inte funkar eller att fliken History bara laddar), så jag backade tillbaka till 11.3. Letar på nätet och många verkar ha bekymmer men det verkar svårt att hitta orsak till problemen. Vissa med äldre version av Hacs verkar ha fått det att fungera efter de uppgraderat Hacs, men jag har den senaste.
Har uppgraderat HACS och några integrationer därifrån till senaste och hittills inte märkt några problem mer än ett par entiteter som bytt namn. Kör nu:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle vilja ha ett par tre temp/fuktsensorer, så billigt som möjligt och med så lång batteritid som möjligt. Typ vind, uthus osv som jag vill hålla lite koll på över tid.
Jag har z-wave (som jag antar inte är aktuellt) och en skyconnect USB. Sen har jag en HUE hub också. Vad är bästa väg att gå... Vill slippa ha nåt som går över "molnet".
Jag har z-wave (som jag antar inte är aktuellt) och en skyconnect USB. Sen har jag en HUE hub också. Vad är bästa väg att gå... Vill slippa ha nåt som går över "molnet".
Ja, vill bara säga att du omvände mig, nu väntar jag också på denna, känns mycket rimligare!Walle85 skrev:Då är vi i samma sits, har inte heller flyttat mina powertags från Wiser hubben ännu.
Funderar på att gå över till Shellys nya variant, sannolikt billigare i längden om man ska utöka systemet, Shelly Pro 3EM-3CT63. Problemet är att de varit slut sedan ett tag tillbaka.
Nackdelen med dessa är att de tar plats på DIN-skenan, men än så länge har jag lite extra utrymme kvar.
https://www.aliexpress.com/item/1005007755890938.html?channel=twinnerJ JohanLun skrev:Jag skulle vilja ha ett par tre temp/fuktsensorer, så billigt som möjligt och med så lång batteritid som möjligt. Typ vind, uthus osv som jag vill hålla lite koll på över tid.
Finns lite olika branding på dessa. Se till att få Zigbeeversion bara och inte wifi.
Batteri håller lätt 1 år.
Nej. Du kan använda någon annan ZigBee hub eller USB-sticka i de allra flesta fallen. Det är ibland någon funktion som är gömd bakom tillverkar-specifika variabler, men den grundläggande funktionaliteten brukar alltid fungeraJ JohanLun skrev:
Tack, har än sålänge bara hue hub och hur/ikea, tror knappt nåt är anslutet till skyconnect, köpte tillsammans med ha green (tror jag den heter) när jag tröttnat på rpi problem och kört ett tag på en pc i container...S sjoelund skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 206 inlägg
Nu har jag äntligen lyckats hitta mina enheter genom Local Tuya! Tycker jag har gjort likadant ett flertal gånger utan att det lirar....
Nu ska jag bara konfa enheterna med local key.....
Nu ska jag bara konfa enheterna med local key.....
Jag kör inte local, utan moln integrationen, men senaste release så behöver man inte hålla på med dev interfacet osv utan det bara funkar direkt. Dock skulle jag hellre köra lokalt men det verkade som man isf fortfarande måste göra en väldigt komplex konfig? Eller har även detta förenklats i senaste release?[SKPG]Zamora skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 206 inlägg
Rätt stökigt verkar det vara, iallafall dit jag har kommit.J JohanLun skrev:Jag kör inte local, utan moln integrationen, men senaste release så behöver man inte hålla på med dev interfacet osv utan det bara funkar direkt. Dock skulle jag hellre köra lokalt men det verkade som man isf fortfarande måste göra en väldigt komplex konfig? Eller har även detta förenklats i senaste release?
Alla enheter hittade, men sedan måste jag lägga in en local Key för varje, och den biten är lite omständigt.
Det ska plockas fram via projektet.
Får se när jag orkar med det
Edit: nu på morgonen är alla mina hittade enheter borta....
Redigerat: