422 001 läst · 5 105 svar
422k läst
5,1k svar
Home Assistant
Tja, enklast är väl att använda random webläsare bara. Jag använder en avlagd surfplatta med "fully kiosk" webläsare.David Wallin skrev:
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Jag skulle föreslå en surfplatta då du ändå vill ha pekskärm för att kunna byta vad du visar (svårt att få plats med allting på 1 dashboard)David Wallin skrev:
Det går att få tag på lite äldre stora surfplattor från blocket/facebook för liten peng.
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 938 inlägg
Det går ju att casta från HA direkt till Google Nest Hub. Har ingen koll på exakt hur den fungerar då jag inte testat den själv men jag antar att det är liknande som en Chromecast inbyggt som hanterar det. Så kanske ska söka på info om det och testa.
Du tänker på google cast.J Jensa86 skrev:
Jag har testat och det fungerade ... skakigt. Och det var rätt bökigt att konfigurera allt. Men då satte jag upp det lokalt utan att gå via nabu casa som rekommenderas. Det kanske fungerar bättre då.
Mitt val idag hade varit en tablet.
Jag kör min ringklocka från en ZigBeeknapp. Sedan en automation som triggar mina Nest Audio att spela en nerladdad ljudfil, som en gammeldags ringsignal. Ganska smidigt. Skickar även en notis via Gmail så vet jag om DHL ljuger om att de försökt leverera 😎😎R RoAd skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 938 inlägg
Nej, jag menar att de konstantspänningsprylar, framför allt ledslingor och nakna led-ljuskällor, som är 24V verkar hålla en betydligt högre kvalitet än motsvarande 12V. Jag undrade samma sak för några år sedan och frågade installatörerna jag kände. Konstantströmsditon har jag ingen åsikt om.K karlmb skrev:
Medlem
· Stockholms Län
· 694 inlägg
Jag öppnade den lilla modellen och labbade för ett par år sedan, och har för mig att det verkade gå lätt att byta ut hela trafon till en 12v istället.K karlmb skrev:
Hela styrelektroniken klarade både högre och lägre spänningar, men minns såklart inga siffror nu.
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 938 inlägg
MOSFET:en de använder tål 30V/80A i teorin så det går att kräma ut mer. Kylfläns kanske. Om du skall köra en uppdaterad driver på 12V behöver du byta ett motståndet ”R9” på kortet från 270k till 120k så att styrelektroniken får tillräcklig spänning.n_sandstrom skrev: