AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Detta var 1975 :)
Det var kanske 1995 jag tittade där
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Staffans2000
Appendix Appendix skrev:
På bilden ovan dessutom en växel strax till höger utanför bild. Det skapar garanterat mer ljud.
Det är en manuell växel, så sannolikt användes den sällan.
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Det är en manuell växel, så sannolikt användes den sällan.
Det är inte hur växeln används som spelar roll utan att det naturligt är en ojämnare räls där vilket skapar ljud :)

Prova stå vid en växel när tåg passerar så kommer du förstå vad jag menar. Betydligt mer ljud än vid bara en rak passage :)
 
Staffans2000
Användes den sällan, uppstår även ljudet sällan. Så menade jag.
Ljudet uppstår pga. att båda hjulen snurrar lika fort, trots att det inre har en kortare väg. Precis som i vilket kurva som helst tagen i låg fart.

Staffan
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Användes den sällan, uppstår även ljudet sällan. Så menade jag.
Ljudet uppstår pga. att båda hjulen snurrar lika fort, trots att det inre har en kortare väg. Precis som i vilket kurva som helst tagen i låg fart.

Staffan
Det är moderna tåg som kör på nockebybanan, de har mjuka boggier
 
  • Gilla
Blåsalvia
  • Laddar…
Just DÄR tror jag inte den har så väldigt stor betydelse - priserna i kvarteren är maffiganja - hus i Nockeby är väl ändå inte så svårsålt. Hur ofta går tolvan?
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är Bromma så kommer gå dyrt, var läckage i taket också. Acceptpris 11.5 miljoner
Tänk så orättvist. Du kunde få ett 500kvm stort hus här gömt uppe i skogen med egen heliplatta, kantarellskog, fiskedamm och motionsslinga, allt inhägnat med smidesstaket. Kameror överallt och det bästa av allt en minigolfbana. Garage till 6-8 bilar för ynka 8,5 miljoner.
Även sjöutsikt.

ps, vintertid kan du glömma att köra upp till huset om det kommit snö men du kan ju alltid flyga upp. :D
 
yonna yonna skrev:
Just DÄR tror jag inte den har så väldigt stor betydelse - priserna i kvarteren är maffiganja - hus i Nockeby är väl ändå inte så svårsålt. Hur ofta går tolvan?
Var 10 min I varje riktning på vardagar :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.