P pmd skrev:
Det tycks mig som att det är något mycket svenskt att bli förnärmad över att någon, på sin egen webbplats, har publicerat en artikel man inte gillar.

Det står klart och tydligt i rubriken vad artikeln handlar om. Jag föreslår att man helt enkelt inte klickar på den om man inte vill läsa den.
Jag blev inte förnärmad .Jag brukar säga ifrån när jag tycker något är fel, och det tycker jag det här var! Fortsätter det så här så är ju snart Byggahus en ny skvallermedia.
Jag klickade och ville läsa för jag trodde det var något relaterat till forumet...🙂
 
C
Fel av Åke Fel av Åke skrev:
Fortsätter det så här så är ju snart Byggahus en ny skvallermedia.
Plogning av uppfart är väl i och för sig både "on topic" och ett aktuellt ämne.
Men redaktionen kunde ju gett det en mer relevant vinkling, som vilken modell av fyrhjuling det handlar om, lutningen på uppfarten, m.m. 😂
 
  • Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 6 till
  • Laddar…
P
S Stuff skrev:
Nog för att man äger webbplatsen, men då det ändå främst är innehåll skapad av oss användare så tycker jag ändå att man kan få ha en åsikt.
En åsikt får alla ha. Jag gnäller på relevansen av åsikten, inte på att du har den.

Innehållet i publicerade artiklar på Byggahus skapas helt och hållet av Byggahusredaktionen. Den här tråden innehåller kommentarer till en Byggahusartikel. Dessa kommentarer har skrivits, till största delen, av folk som är intresserade av ämnet. De som inte är intresserade av ämnet och ändå kommenterar kanske borde fundera en stund på varför de har kommenterat.
S Stuff skrev:
Jag valde ändå en gång i tiden att gå med i forumet för att det verkade vara för mig relevanta ämnen och innehåll som skapas av drivna och kunniga medlemmar. (Har sedan dess också varit en så pass aktiv deltagare/medskapare att jag till och med förtjänat en byggahus t-shirt). Inget konstigt att jag blir lite ledsen i ögat av att se ägarna "sälja ut sig" genom att fylla på med skvaller/clickbait/skräp. OM det fortsätter och blir mer av den varan så kommer de som främst är intresserade av kärninnehållet på denna sida att tröttna och lämna och då urholkas sidan helt.
Det finns inget som helst krav på att du ska delta i trådar på forumet som du inte vill delta i. Strunta i det du (tror att) du inte gillar och delta i det som intresserar dig. Du blir bara ledsen om du ska hålla koll på alla trådar du inte vill vara med i.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
P
S Stuff skrev:
Nej. Inget tvingar mig att vara medlem heller. Frågan är vilken typ av medlemmar man helst vill ha? De som är intresserade av hus eller de som roas av kändisskvaller?
Det går utmärkt att ha båda sortens medlemmar. De båda kategorierna behöver inte delta i samma trådar om det inte finns överlappande intressen.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
P
Fel av Åke Fel av Åke skrev:
Jag klickade och ville läsa för jag trodde det var något relaterat till forumet...🙂
Klickade du utan att läsa rubriken du klickade på?
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Klickade du utan att läsa rubriken du klickade på?
Jag är läskunnig och trodde det innehöll något intressant i texten. Precis som jag skrev så trodde jag innehållet var något bygg-relaterat. Jag tvivlar på din läsförståelse....
 
Att det var en hockeyspelare är ju helt irrelevant för forumet, att man inte får köra motorredskap påverkad är relevant. Personligen skulle jag tro(tt?) att det var lagligt att klippa gräset efter ett par öl på egen tomt, men det kanske det inte är? Ser gärna en fördjupad artikel med fokus på det istället för vilken kändis som gjort vad.
 
A ajn82 skrev:
Att det var en hockeyspelare är ju helt irrelevant för forumet, att man inte får köra motorredskap påverkad är relevant. Personligen skulle jag tro(tt?) att det var lagligt att klippa gräset efter ett par öl på egen tomt, men det kanske det inte är? Ser gärna en fördjupad artikel med fokus på det istället för vilken kändis som gjort vad.
Det verkar vara olagligt.
https://teknikensvarld.expressen.se...IXzD3IQXLNFvgOUf8K2u0zeagyhk9qorn-ySHjny4JQ==
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
A Aeroabuser skrev:
Det verkar vara olagligt.
[länk]
Men det gäller väl bara åkklippare?
Man kan fortfarande ansa gräsmattan med en "gå bakom"-klippare och svalka av sig med långburkar under tiden?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Märkligt att polisen har tid och resurser till dessa typ av ”brott”.
 
  • Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
R
Keiller Keiller skrev:
Men det gäller väl bara åkklippare?
Man kan fortfarande ansa gräsmattan med en "gå bakom"-klippare och svalka av sig med långburkar under tiden?
Ja det får vi hoppas för annars kan man ju inte promenera med en barnvagn heller😉😂
 
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Redaktionen Redaktionen skrev:
Nattens snöfall gäckade hockeystjärnan som beslutade sig för att ploga både sin egen och grannens uppfart, dock hade han druckit alkohol och rökt cannabis.

Du kan läsa artikeln här: Hockeystjärna fast för att ha plogat rattfull
Idrottsstjärna som super o knarkar är ingen stjärna, bara en idiot.
 
  • Gilla
  • Haha
a.o.f och 2 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Märkligt att polisen har tid och resurser till dessa typ av ”brott”.
Vilken typ av brott ska dom prioritera bort tycker du?
I det här fallet blev dom utringda för att personen i fråga tog bilen hem från hockeyarenan efter att laget firat en bortaseger i bussen tillbaks. Är det inte rimligt att polisen försöker stoppa rattfyllerister i trafiken om dom får chansen?
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
S Sigge Sk skrev:
Idrottsstjärna som super o knarkar är ingen stjärna, bara en idiot.
Flera av Sveriges största idrottsstjärnor har supit och knarkat. En del har blivit legendariska idrottshjältar och fått mer eller mindre framgångsrika karriärer efter att de slutat med sina idrotter men det är nog bara de som skämt ut sig ordentligt som tappat stjärnstatusen och betraktas som idioter?
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.