Hej!
Ganska desperat nu, vi har målat om i nedervåningen och målarna slipade efter att ha spacklat.
Men... sen detta gjorts har vi, inte för ens nu, förstått att vridet för golvvärme inte fungerar. Alls! När jag öppnade upp vridet fanns massa damm från slipningen på insidan så det kan ha förstört något däri? Huset är iskallt trots högsta vrid på värmepumpen. Lampan som innan de målade lyste när man vred om gör det inte längre.... vi drar oss för att vara på nedervåningen och barnen äter frukost med jacka på typ..
Vad ska jag börja titta på/göra? Jag har noll el erfarenhet... bifogar bilder så kanske någon snäll själ kan hjälpa mig med detta.
Har verkligen ingen aning om var jag ska börja... jätte tacksam om någon kan guida mig rätt. Skulle uppskattas oerhört!!!
Ganska desperat nu, vi har målat om i nedervåningen och målarna slipade efter att ha spacklat.
Men... sen detta gjorts har vi, inte för ens nu, förstått att vridet för golvvärme inte fungerar. Alls! När jag öppnade upp vridet fanns massa damm från slipningen på insidan så det kan ha förstört något däri? Huset är iskallt trots högsta vrid på värmepumpen. Lampan som innan de målade lyste när man vred om gör det inte längre.... vi drar oss för att vara på nedervåningen och barnen äter frukost med jacka på typ..
Vad ska jag börja titta på/göra? Jag har noll el erfarenhet... bifogar bilder så kanske någon snäll själ kan hjälpa mig med detta.
Har verkligen ingen aning om var jag ska börja... jätte tacksam om någon kan guida mig rätt. Skulle uppskattas oerhört!!!
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 986 inlägg
Börja med att kolla om det gått en säkring. Att lampan som brukar lysa nu är slock, kan tyda på det.
Det ser ju inte vansinnigt dammigt ut så det borde inte vara problemet. Blås bort dammet så är det problemet löst. Temp givaren borde var termistorn uppe till vänster.
Var tar sladdarna vägen? Det är inget kopplat på port 3 men det kan vara ok eftersom 2 och 3 ska vara samma nolla enligt schema.
När hade ni värme senast?
Var tar sladdarna vägen? Det är inget kopplat på port 3 men det kan vara ok eftersom 2 och 3 ska vara samma nolla enligt schema.
Det är rätt troligt att värmen har egna säkringar. Hur värms vattnet till golvvärmen?M MrBilo skrev:
Har du automatsäkringar så är det lätt att se om någon är frånslagen. Med diazed är det säkrast att ta ut och mäta att säkringen leder ström med en multimeter.
Produkter som diskuteras: "multimeter"
Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer
Vi hade värme innan de målade sedan försvann den. Inget som ändrats i kopplingen iafT toolman77 skrev:Det ser ju inte vansinnigt dammigt ut så det borde inte vara problemet. Blås bort dammet så är det problemet löst. Temp givaren borde var termistorn uppe till vänster.
Det var rejält dammigt innan så blåste jag bort allt samt dammsugit bland allt elektroniskt
Vi har värmepump som använder luften för att värma.T toolman77 skrev:
Vad menas med automatsäkringsr och DIazed, återigen Sorry för min inkompetens inom detta