nino nino skrev:
Vad är det för tavlor ni har som kräver laserpass? Det har jag undrat i många år...

Har nog aldrig använt vare sig laser eller vanlig pass till just tavlor
Flera tavlor bredvid varandra som ska linjera perfekt känns som ett typfall då laser är bra för att få krokarna på rätt ställe.

• Gilla
Byurn och 2 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Stilrent inrett vardagsrum med fotokonst på väggen och minimalistiska dekorationer på marmorbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

perojonsson perojonsson skrev:
Flera tavlor bredvid varandra som ska linjera perfekt känns som ett typfall då laser är bra för att få krokarna på rätt ställe.
Då måste ju även tråden på baksidan vara exakt..

Smältlim i the shit!

Ser det rakt ut så är det rakt.

Det är ju inte säkert att allt fast i rummet är linjerat med gravitationen, så jag brukar försöka lita på ögonen i stället för bubblan.

JanneJanne123
nino nino skrev:
Då måste ju även tråden på baksidan vara exakt..
Oftast är det ju fasta hakar i ramar nu för tiden, men för gamla oljemålningar håller jag med.

Tror förövrigt vi kan konstatera att några av oss gillar att hänga tavlor med laserhjälp och några kör utan. :)

• Gilla
nino
  • Laddar…
siggebo siggebo skrev:
Ser det rakt ut så är det rakt.

Det är ju inte säkert att allt fast i rummet är linjerat med gravitationen, så jag brukar försöka lita på ögonen i stället för bubblan.
Ögonen/hjärnan är extremt känslig för avvikelse i parallella linjer. Har man ett snett tak tex kan det ofta vara en god idé att INTE hänga helt horisontellt, utan jämka lite. Man behöver inte lasra för att säga att det är rakt, men för att komma till ”rak” så kan det ju underlätta .. :)

Cheesen Cheesen skrev:
Då jag valde privatperson så får jag då upp pirran....
Jaså, då är du kanske unik :)
  1. Startsida
  2. Transport
  3. Kärror/Pirror
  4. Modulkärror
  5. Mångsidig långa trappmedar Aluminiumkärra/ Pirra
Tyvärr
Produkten du söker ingår tyvärr inte i vårt sortiment för tillfället.

Annars är de smidigt att hänga tavlor med självhäftande justerbar krok

A Alltoinget skrev:
Annars är de smidigt att hänga tavlor med självhäftande justerbar krok
Det skall jag använda till min SLAS .. elller .. kanske inte.

elpaco elpaco skrev:
Det skall jag använda till min SLAS .. elller .. kanske inte.
Haha nä de hade jag nog inte heller gjort

optimum
Snöskyffel.
Tösalt eller sand (om det blir isigt vid brevlåda och yttertrappa mm)
Fågelbord och fågelmat.

Mikael_L
Jag reagerar lite på den där trappstegen.
Alltså en sån där billig hushålls-trappstege vågar man möjligen stå på och byta en glödlampa.

Ska man arbeta ifrån den så vill man att den ska vara stadig. Och så vill man dessutom gärna ha ett prylfack där högst upp.
En riktigt bra trappstege är t.ex. wibe 55p, det finns någon orsak till att mer än varannan hantverkare har den modellen.
https://www.bauhaus.se/trappstege-wibe-wts-55p-6-steg-1.html

Det är svårt det här med verktyg, pris kontra kvalitet.
Själv köpte jag mycket dyrt i början.
Dvs, jag köpte billigt, upptäckte att det inte funkade, köpte nytt bättre = dyrare än att jag valt kvalitet från början.
Och dessutom ligger mycket av denna billiga mög fortfarande och tar plats i mina hyllor och garaget och jag blir bara irriterad när jag ser skiten som påminner mig om mina dåliga val.

Men samtidigt har jag ju också en del lågprisprodukter som har varit oerhört välfungerande och prisvärda, åtminstone för mig och mitt bruk.

• Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
M maximm skrev:
Vilken studfinder ska jag ha?
Ingen, de fungerar inge vidare.

Jag rekommenderar dig att köpa en riktigt stark neodymmagnet i stället. Med en sån hittar du lätt skruvarna i gipsskivorna.

• Gilla
Fulkemisten
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Ingen, de fungerar inge vidare.

Jag rekommenderar dig att köpa en riktigt stark neodymmagnet i stället. Med en sån hittar du lätt skruvarna i gipsskivorna.
Har lättbetong tyvärr

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.