14 586 läst · 76 svar
15k läst
76 svar
Hjälp - Nybliven husägare - Vad behöver jag köpa inför flytten?
Verktygstokig
· Östergötlands Län
· 87 inlägg
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 866 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 866 inlägg
Ögonen/hjärnan är extremt känslig för avvikelse i parallella linjer. Har man ett snett tak tex kan det ofta vara en god idé att INTE hänga helt horisontellt, utan jämka lite. Man behöver inte lasra för att säga att det är rakt, men för att komma till ”rak” så kan det ju underlätta ..siggebo skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Annars är de smidigt att hänga tavlor med självhäftande justerbar krok
Jag reagerar lite på den där trappstegen.
Alltså en sån där billig hushålls-trappstege vågar man möjligen stå på och byta en glödlampa.
Ska man arbeta ifrån den så vill man att den ska vara stadig. Och så vill man dessutom gärna ha ett prylfack där högst upp.
En riktigt bra trappstege är t.ex. wibe 55p, det finns någon orsak till att mer än varannan hantverkare har den modellen.
https://www.bauhaus.se/trappstege-wibe-wts-55p-6-steg-1.html
Det är svårt det här med verktyg, pris kontra kvalitet.
Själv köpte jag mycket dyrt i början.
Dvs, jag köpte billigt, upptäckte att det inte funkade, köpte nytt bättre = dyrare än att jag valt kvalitet från början.
Och dessutom ligger mycket av denna billiga mög fortfarande och tar plats i mina hyllor och garaget och jag blir bara irriterad när jag ser skiten som påminner mig om mina dåliga val.
Men samtidigt har jag ju också en del lågprisprodukter som har varit oerhört välfungerande och prisvärda, åtminstone för mig och mitt bruk.
Alltså en sån där billig hushålls-trappstege vågar man möjligen stå på och byta en glödlampa.
Ska man arbeta ifrån den så vill man att den ska vara stadig. Och så vill man dessutom gärna ha ett prylfack där högst upp.
En riktigt bra trappstege är t.ex. wibe 55p, det finns någon orsak till att mer än varannan hantverkare har den modellen.
https://www.bauhaus.se/trappstege-wibe-wts-55p-6-steg-1.html
Det är svårt det här med verktyg, pris kontra kvalitet.
Själv köpte jag mycket dyrt i början.
Dvs, jag köpte billigt, upptäckte att det inte funkade, köpte nytt bättre = dyrare än att jag valt kvalitet från början.
Och dessutom ligger mycket av denna billiga mög fortfarande och tar plats i mina hyllor och garaget och jag blir bara irriterad när jag ser skiten som påminner mig om mina dåliga val.
Men samtidigt har jag ju också en del lågprisprodukter som har varit oerhört välfungerande och prisvärda, åtminstone för mig och mitt bruk.