Vilken studfinder ska jag ha? Vilket laserpass ska jag ha?
 
Fulkemisten
Inget av de än så länge om du inte ska göra väldigt specifika saker. Kommer du ens att behöva en regelfinnare? Jag har aldrig använt det då jag har plankstomme och betonghålsten. Hade du inte lättbetong?
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
JanneJanne123
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Jag har ett superbilligt laserpass som funkar bra för enklare sysslor som att hänga upp tavlor och justera in vägghängda bokhyllor. [länk]

Går ju bra med vattenpass också, men det blir enligt min mening både enklare och bättre med laser.

Köpte detta med stativ tack
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Inget av de än så länge om du inte ska göra väldigt specifika saker. Kommer du ens att behöva en regelfinnare? Jag har aldrig använt det då jag har plankstomme och betonghålsten. Hade du inte lättbetong?
Ja och kablar frästa överallt i väggarna.
 
  • Gilla
kristofo
  • Laddar…
Skaffa prylar när behovet uppstår är min rekommendation. Det enda jag kan rekommendera innan du vet vad för slags jobb som dyker upp är en bra och smidig trappstege. Jag har en Malmbergs Slimstep med två steg. Den är riktigt bra och lätt att förvara. Kass utomhus dock.
 
  • Gilla
kristofo och 1 till
  • Laddar…
Om du ska ha en magasinkärra, lägg på lite pengar och köp en sådan här från Hörby Bruk. Mycket bättre ergonomi och du har den resten av livet.
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Arbetslampa. Skarvsladdar. Grensladd. Sockerbitar och liten elektrikerskruvmejsel. Riktiga märkesnylonpluggar (ex Fischer). Vattenpass.
 
  • Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
En pall att sitta på när det är dags för rast är ju en liten men inte helt obetydlig sak.
Jag hade ett skrivbord på hjul som jag drog runt i varje rum som avlastningsyta som funkade bra. Låg det på golvet skulle det städas bort och på skrivbordet ska det fixas i med.
Var någon Ikeavariant som var typ 160*100 eller liknande.

Men en bra sopborste är nästa grej som ska upp på listan. Håller du rent så kommer det bli lättare än när man bara dröser omkring sig.
 
  • Gilla
maximm
  • Laddar…
M maximm skrev:
Laserpass tillagt i inköpslistan :)

Men hjälp, vilken ska jag köpa?
Elma x2 köpte jag en i veckan, hur bra som helst till ett väldigt bra pris!
 
Cheesen
[SH] [SH] skrev:
Om du ska ha en magasinkärra, lägg på lite pengar och köp en sådan här från Hörby Bruk. Mycket bättre ergonomi och du har den resten av livet.
Om man ska ha den resten av livet så är det en sån här som gäller
https://micrologistic.com/transport...gsidig-langa-trappmedar-aluminiumkarra-pirra/
Ångrar inte en sekund att jag bytte Hörby pirran mot en bra pirra. Med min har jag flyttat allt, inklusive vapenskåp till andra våningen själv.
 
R
Cheesen Cheesen skrev:
Om man ska ha den resten av livet så är det en sån här som gäller
[länk]
Ångrar inte en sekund att jag bytte Hörby pirran mot en bra pirra. Med min har jag flyttat allt, inklusive vapenskåp till andra våningen själv.
Aluminium kärra är perfekt pga av den lägre vikten.
 
Cheesen Cheesen skrev:
Om man ska ha den resten av livet så är det en sån här som gäller
[länk]
Ångrar inte en sekund att jag bytte Hörby pirran mot en bra pirra. Med min har jag flyttat allt, inklusive vapenskåp till andra våningen själv.
Vilken elak sida. De har inte produkten i lager till privatpersoner men till företag så går det bra å leverera.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Cheesen
K kioskdavid skrev:
Vilken elak sida. De har inte produkten i lager till privatpersoner men till företag så går det bra å leverera.
Då jag valde privatperson så får jag då upp pirran.... Köpte min på mässa av en nasare för snart 20 år sen... Priset då var ungefär som nu. Vill minnas att jag betalade 4000:-
Har använt flera olika modeller i arbetet under mina 25 år som yrkesverksam, Hörby pirran är rena amatörredskapet i jämförelse.
 
  • Gilla
Togla
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.