46 331 läst · 64 svar
46k läst
64 svar
Hjälp mig lista ut hur man får ett snyggt staket på altanen
Snyggt! Det har jag aldrig sett tidigare, det ska jag ta med mig och se om man kan använda här hemma någonstans. Är det dyrt?
Känns som ett bra alternativ till glas då man faktiskt ser igenom det, verkar barnsäkert (vet ej hur stabilt det är dock?) men kanske är tillräckligt för att användas i nivåer om 1-1 1/2m?
Känns som ett bra alternativ till glas då man faktiskt ser igenom det, verkar barnsäkert (vet ej hur stabilt det är dock?) men kanske är tillräckligt för att användas i nivåer om 1-1 1/2m?
Tack!crazytok skrev:Snyggt! Det har jag aldrig sett tidigare, det ska jag ta med mig och se om man kan använda här hemma någonstans. Är det dyrt?
Nej det är ganska billigt. Priserna står på deras hemsida och man kan få exakt vilken bredd man vill. Nätet i sig är helt stumt och och ska enligt Kariba vara helt säkert att använda som räcke.
Grymt, har beställt hemma massa prover från deras hemsida nu. Både 75, 90 och 98%. Även något dom kallar för Sunworker....
Är det svart 75% du har? Hur upplever du att det tar bort vinden?
Hur fäster man detta nät, klämmer man fast det med en utanpåliggande bräda? Eller finns det särskilda fästannordningar till nätet?
Hur fäster man detta nät, klämmer man fast det med en utanpåliggande bräda? Eller finns det särskilda fästannordningar till nätet?
Redigerat:
Kul att du gillar det 😃crazytok skrev:Grymt, har beställt hemma massa prover från deras hemsida nu. Både 75, 90 och 98%. Även något dom kallar för Sunworker....
Ja vi har 75%. Jag tyckte att det gav det rätta utseendet. Tyvärr kan jag inte säga så mycket om hur jag upplever det mot vinden då vi nästan aldrig är på balkongen.
Jag har först häftat fast det och sedan har jag klämt det med en bräda precis som du säger.
Be dem att packa nätet så att det inte ligger vikt. Vecken som uppstår går nämligen inte bort...
Jag valde ett enklare staket.
Valde att använda så lite skruv som möjligt.
Över och underliggaren är inkapade i stolparna.
Använde borr och sticksåg, mallade lika uppe och nertill, blir stabilt så man kan gå ner i dimension om man vill.
Annars så var det snyggt med glas i föregående inlägg..
Mvh. P-A
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Valde att använda så lite skruv som möjligt.
Logga in
Skapa konto
Över och underliggaren är inkapade i stolparna.
Använde borr och sticksåg, mallade lika uppe och nertill, blir stabilt så man kan gå ner i dimension om man vill.
Logga in
Skapa konto
Annars så var det snyggt med glas i föregående inlägg..
Mvh. P-A
Vilken snygg överliggare! Hur fick du till den??
Överliggaren samt underliggaren längst ner (som också är profilerad vilket syns lite dåligt på bilden) är beställda som obehandlade löpande längder från en sida på nätet.Blomqvist78 skrev:
Jag var dock lite för snål för att beställa allt därifrån, så resten är gjort i vanligt 45x70, 28x70 samt 45x45.
Redigerat:
Kan du dela länken till där du beställde?
jag vill ha det huset med den altanen! Hoppas inte det är sjöutsikt när man går ner för trappan för då kommer jag och blir inneboende hos dig (er) 😉 Vet inte vad som tilltalar mig med det men jag blir varm i hjärtat och får ett lugn av din bild. Alltså om man tänker bort lite bröte 😉 Så uppdatera inte när allt är klart och städat för då kommer jag!TommyQ skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Vore kul att få veta vilken skärgård det är.
Det är ju fasansfullt vackert!
Jag får lite Bohuslän-känsla, med det kanske är St Anna med tanke på din profil?
Det är ju fasansfullt vackert!
Jag får lite Bohuslän-känsla, med det kanske är St Anna med tanke på din profil?