2 373 läst · 18 svar
2k läst
18 svar
Hjälp med planlösning för utbyggnad och renovering
Skissade lite på skoj och kom fram till detta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Gilla Tores förslag, påminner mycket om så jag tänkte, med den skillnaden att min tanke var att det inte blev någon utbyggnad mot väster(?) utan istället typ en psviljong/vinterträdgård i vinkeln på "altanen".
I övrigt väldigt likt, vilket ju var skönt för min del eftersom jag inte fått tummen ur att skissa upp min tanke
I övrigt väldigt likt, vilket ju var skönt för min del eftersom jag inte fått tummen ur att skissa upp min tanke
Great minds think alike.J Jarlsgård skrev:Gilla Tores förslag, påminner mycket om så jag tänkte, med den skillnaden att min tanke var att det inte blev någon utbyggnad mot väster(?) utan istället typ en psviljong/vinterträdgård i vinkeln på "altanen".
Mycket bra att få dän korridorerna på övervåningen, sånt gillar vi, även fast det kan bli besvärligt med tillgång till balkong endast via toan. Däremot tror jag det blir trångt med garderoberna i minsta sovrummet; sätt hellre en vägg tvärsöver den kovesen och bygg walk-in closet.
Möjligen får man fördela uppdelningen mellan de båda småsovrummen lite annorlunda genom att flytta väggen mellan dem; det beror ju på vad dess blivande invånare har för krav.
Ja nu när du nämner det med balkongen vid entren så hade jag nog faktiskt fimpat den och låtit entredelen "trona" lite mer och satt in ett fönster med bröstning i badrummet istället.ricebridge skrev:Great minds think alike.
Mycket bra att få dän korridorerna på övervåningen, sånt gillar vi, även fast det kan bli besvärligt med tillgång till balkong endast via toan. Däremot tror jag det blir trångt med garderoberna i minsta sovrummet; sätt hellre en vägg tvärsöver den kovesen och bygg walk-in closet.
Möjligen får man fördela uppdelningen mellan de båda småsovrummen lite annorlunda genom att flytta väggen mellan dem; det beror ju på vad dess blivande invånare har för krav.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hjälp med planlösning för nybyggt hus
Planlösningar -
Hjälp med planlösning för 14kvm kök
Planlösningar -
Hjälp med förslag på tillbygge och förändring planlösning
Utbyggnad och tillbyggnad -
Ideér för totalrenovering. Hjälp med klurig planlösning.
Planlösningar -
Hjälp att hitta ny planlösning för mitt hus
Arkitekter, Arkitektritat & Extern design