Hej, jag skulle behöva hjälp med att koppla in en dimmerpuck.
Knappen den ska sitta på är en knapp med två brytare men dimmer behövs bara på ena knappen och det är den högra.
Kan någon vänlig själ hjälpa mig förklara hur jag ska gå tillväga ?
MVH
Knappen den ska sitta på är en knapp med två brytare men dimmer behövs bara på ena knappen och det är den högra.
Kan någon vänlig själ hjälpa mig förklara hur jag ska gå tillväga ?
MVH
Där är några till 🙂J Josth skrev:
Hittat ingen speciell märkning överhuvudtaget.J Josth skrev:
Det borde vara den bruna, då den sitter på den sidan som vi tänder den tänkta delen som ska dimmras
Jag tycker det ser ut som de bruna och gröna ledningarna är anslutna där det finns en liten pil-ut symbol? Ser ut som det finns någon liten symbol vid den vita ledningen men den försvinner in i skuggan så det går inte att se som du har tagit bilden. Förmodligen ska den vita till "L" på den nya strömbrytaren. Sedan behöver man en kort vit ledning från L på den nya strömbrytaren till L på dimmerpucken.
Det borde då vara den bruna som ska till vågen-anslutningen på dimmerpucken? Hade du någon inkopplingsanvisning för dimmer-pucken?
Det borde då vara den bruna som ska till vågen-anslutningen på dimmerpucken? Hade du någon inkopplingsanvisning för dimmer-pucken?
Ja det stämmer att det är en pil på varsin sida vid brun och grön.J Josth skrev:Jag tycker det ser ut som de bruna och gröna ledningarna är anslutna där det finns en liten pil-ut symbol? Ser ut som det finns någon liten symbol vit den vita ledningen men den försvinner in i skuggan så det går inte att se som du har tagit bilden. Förmodligen ska den vita till "L" på den nya strömbrytaren. Sedan behöver man en kort vit ledning från L på den nya strömbrytaren till L på dimmerpucken.
Ja det finns anvisning, här kommer några bilder på den
Har du köpt en impulsfjäder till ena knappen på den nya strömbrytaren? Behövs också en kort bit brun ledning från pil-ut för den knappen till 1 på dimmerpucken. Då borde allt fungera med reservation för vad det som står om programmering av dimmerpucken.
Hej, nu är det inkopplat och allt fungerar!J Josth skrev:Har du köpt en impulsfjäder till ena knappen på den nya strömbrytaren? Behövs också en kort bit brun ledning från pil-ut för den knappen till 1 på dimmerpucken. Då borde allt fungera med reservation för vad det som står om programmering av dimmerpucke
J Josth skrev:
Tusen tack för all hjälp, såna som dig gör världen till en bättre plats!
Klicka här för att svara