5 975 läst · 34 svar
6k läst
34 svar
Hjälp med att renovera Sveriges minsta toalett med dusch. 1,2 kvm!
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 917 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 917 inlägg
När det gäller att spara plats för att få till en bättre dusch finns även det även toaletter med handfat på toppen av cisternen.
Just den är https://www.gastrozogu.se/produkt/toalettstol-med-inbyggt-handfat/
Just den är https://www.gastrozogu.se/produkt/toalettstol-med-inbyggt-handfat/
Jag gillar lösningen. Däremot ser jag en lite annorlunda nackdel… Har själv bott med sambo i en ännu mindre bostad (18m2). Att sitta lite längre på toan med iPhone i handen ger lite egentid när man lever så nära inpå varandra. Skulle inte gärna sitta på huk lika länge…B byabin skrev:Eftersom det är så små ytor borde man maximera nyttan. Jag har sett en del okonventionella varianter runt om i världen, "stockholmstoalett" med vikvägg, vanlig toalett med dusch över nästan som du ritat, och så vinnaren - asiatisk toalett med dusch!
Kanske är svårt som svensk att vänja sig vid och risken är att andrahandsvärdet inte är lysande, men vilken smart lösning med minimalt utrymme! Maximera ytan med enkla geometrier och lätt att hålla rent. Dessutom ska det ju vara mer anatomiskt korrekt. Det finns även lock man kan lägga över hålet om man störs av det när man duschar.
[bild]
Och så kan man med gott samvete kissa i duschen...
Intressant ändå.AXS skrev:
Tänker, kan man halvera garderoben (den har en fin gammal dörr) storleksmässigt och istället för duschkabin skapa en liten nisch för handfat där och dra nuvarande duschanordning till nuvarande handfats ställe?
Låter kanske snålt, men jag får för mig att det vore fint att ha kvar tapet och dörr i allrummet då det ändå är symmetrisk planlösning.
Mätte nuvarande garderobs djup - 63 cm cirka. Så även med generös räkning skulle väl eventuell duschkabin i garderoben inte bli så bred och bekväm?
Bra idé. Bästa hittills torr jag.S Sverige123 skrev:Intressant ändå.
Tänker, kan man halvera garderoben (den har en fin gammal dörr) storleksmässigt och istället för duschkabin skapa en liten nisch för handfat där och dra nuvarande duschanordning till nuvarande handfats ställe?
Låter kanske snålt, men jag får för mig att det vore fint att ha kvar tapet och dörr i allrummet då det ändå är symmetrisk planlösning.
Mätte nuvarande garderobs djup - 63 cm cirka. Så även med generös räkning skulle väl eventuell duschkabin i garderoben inte bli så bred och bekväm?
Liknande trådar
-
Behöver hjälp att renovera hårt slitet furugolv, något tips i Stockholm?
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Dax att renovera - ANlita fackman eller ta hjälp av vän?
Badrum -
Behöver lite hjälp med att renovera en kryddhylla
Möbelsnickeri -
Du vet att barnen hjälpt till att renoverat när...
Övrigt husrelaterat -
Hjälp! får inte ventilationen att fungera i den ny-renoverade sutterängvåningen
Ventilation