Hej,
Jag vill hänga av det här elementet tillfälligt och blir inte klok på hur jag kan stänga av vattnet. Att vrida termostaten till 0 är ju självklart. Men hur gör jag med andra sidan?
Här finns en skruv, när jag lossar lite på den rinner det ut vatten, så verkar inte vara något som täpper till.
Jag vill hänga av det här elementet tillfälligt och blir inte klok på hur jag kan stänga av vattnet. Att vrida termostaten till 0 är ju självklart. Men hur gör jag med andra sidan?
Här finns en skruv, när jag lossar lite på den rinner det ut vatten, så verkar inte vara något som täpper till.
Hej
Den här radiatorn har ingen avstängning.
Du måste tappa ut värmesystemet och lossa kopplingarna under radiator.
På bilden ser det ut som att det är ett badrum?
Ska du renovera kanske du även måste ändra rören som går ut genom väggen om du vill följa dagens byggregler.
Tyvärr inte helt lätt.
/ Björkskär
Ska du renovera kanske du även måste ändra rören som går ut genom väggen om du vill följa dagens byggregler.
Tyvärr inte helt lätt.
/ Björkskär
Hej!B Björkskär skrev:Hej
Tyvärr inte helt lätt.
/ Björkskär
Tack för svar. Då var det så illa som jag tänkte mig. Är det något med att genomföringar måste vara över en viss höjd från golv?
HejNickvald skrev:
Ja dagens standard är 60mm c/c genom vägg.
Om du ska renovera rekommenderar jag även att byta ut befintlig radiator då den kommer se sunkig ut i ett nyrenoverat badrum.
Det är småpengar för en så liten radiator.
Lycka till!
/ Björkskär
Tack för svar! Är helt med på vad du säger. Synd bara att behöva riva upp hela kalaset för 2 cm. Radiatorn bör bytas med, ja.B Björkskär skrev:
Tack för det!
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hjälp att tolka missfärgat vatten - järn eller ej?
Vatten & Avlopp -
Hjälp: Lutning golv i badrum, 60x120 plattor med rektangulär golvbrunn
Badrum -
Pellets panna ger varma element men kallt kran vatten? Hjälp!
Ved, Pellets, Flis -
Hjälp med renovering badrum med plastmatta
Badrum -
Hängande trycke, hjälp att identifiera möjligt låshus
Fönster & Dörrar