Claes Sörmland
A Annanellyham skrev:
Jag har signat offerten för alla tillval, om det eventuellt kan räknas som ett avtal? Men där fanns inga avtalsbestämmelser etc utan det ligger hos styrelsen dessvärre. Med det sagt har jag haft bra kontakt med styrelsen, och de har varit rätt kritiska till en del av arbetet som föreningen gör. Det finns dessutom en oberoende konsult anställd som en del av stambytet, har såklart kontaktat båda för att förstå vad jag har för rättigheter/möjligheter att driva igenom detta vidare. Inväntar svar!
Då blir nog frågan om det kan ge dig rättigheter till konsumenttjänstlagens fina skydd. I alla fall gällande utförande av tillvalen tänker jag. Men det beror lite på vad som står i avtalet du har skrivit på och vem som var motpart där. Inte föreningen hoppas jag utan företaget. Bara så företaget inte har agerat ombud för föreningen och samlat in tillvalen åt föreningen som ombud. (Så skulle jag göra om jag var företagare för att skydda mig juridiskt.)

I vilket fall, betala inte företaget något förrän du får rätt. Det är ditt bästa maktinstrument mot företaget. Men det är klart, om pengarna ska till BRFen så blir det krångligare.

Redigerat:
  • Gilla
Himmelsfararen
  • Laddar…
Claes Sörmland
Det ska sägas att du har vissa rättigheter mot föreningen i bostadsrättslagen också. Men att bråka med sina grannar som sitter i styrelsen är ju inte så muntert.

A Annanellyham skrev:
Får de göra det, eller kan jag anmärka på det isåfall??
Ja det tycker jag, förutsättningarna fanns så varför man gör så är slarv eller okunskap

Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Det ska sägas att du har vissa rättigheter mot föreningen i bostadsrättslagen också. Men att bråka med sina grannar som sitter i styrelsen är ju inte så muntert.
Hahaha nej tanken har slagit mig, men jag flyttade in för ett halvår sen och ett bråk med styrelsen får mig nog snabbt att flytta ut igen vilket jag inte är särskilt sugen på….

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
F Fjonken skrev:
Ja det tycker jag, förutsättningarna fanns så varför man gör så är slarv eller okunskap
Tack! Jag ser hur de löser det nästa vecka, men har det i åtanke! Kanske tar en bild på hur det ser ut nu innan de lagt tröskel också.

Uppdatering: jag delade bilder och mina synpunkter till projektledaren, som svarade att plattsättaren kommer se över det och lägga en plan (justeringar eller byte av plattor) under morgondagen. Tack alla för hjälpen här i forumet - har verkligen validerat min oro och hjälpt mig att visa bristerna!

• Gilla
Joakim Rehn och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.