Okej tack så mkt. Men kommer den Vågbandad pälsänger utifrån? För de står den kommer från Afrika. Vet inte var den skulle kunnat ha kommit ifrån annars..

Staffans2000
B Baloo11 skrev:
Okej tack så mkt. Men kommer den Vågbandad pälsänger utifrån? För de står den kommer från Afrika. Vet inte var den skulle kunnat ha kommit ifrån annars..
Afrika ligger definitivt utanför ditt hus, så sopa upp dom och kasta ut dom genom fönstret.

Staffan

• Gilla
Rigor
  • Laddar…
B Baloo11 skrev:
Har precis gjort de. Tack för du svarade mig.
Du får med största tacksamhet låta oss ta del av Anticimex svar :D(y).

Kladdkaka Kladdkaka skrev:
Tack för att du delade med dig av svaret från Anticimex. De ser precis ut som några små djur jag hittar här hemma emellanåt. Till formen har jag gissat att det är ängrar, men jag tycker inte att färgen stämmer överens med någon av de bilder jag hittar t.ex på Anticimex hemsida, men kanske att de kan variera lite?

Har hittat ett par stycken på fönsterbrädorna och vid ett tillfälle i en blomkruka. Men jag har också hittat dem på mindre trevliga ställen, t.ex i en ren kaffekopp i ett köksskåp och i en byrå i sovrummet(!) Jag försöker verkligen städa ordentligt, men det känns som ett nederlag varje gång man får syn på en!

[bild]
Jag har också såna i min föanterkarm. Vad är det för insekter? Hur tar man bort dom?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.