Vi har tidigare haft pälsängrar och det är ett helvete att bli av med. Sista boet vi hittade var när vi slängde ut en soffa. Ett popcorn hade trillat ner i soffans stomme (omöjligt att hitta utan att montera isär soffan) och det var fullt med larver och typ vibrerade... Så de går att städa bort, men man får vara lite noggrannare än vid vanlig veckostädning. I den tidigare bostaden gick de inte bort, hade satt sig i flerbostadshuset och det som hjälpte var att lägga nytt golv och täta vid lister. Enda sättet att bli av med dyliga odjur är att inte bo i lägenhet tyvärr. Grannar är alltid lite sunkiga.
 
Staffans2000
Thalamer Thalamer skrev:
Men värst är när den/dom flyger.
Vad händer då?
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Vad händer då?
Inget speciellt händer. Men dom är så små, så man tappar bort dom
 
Staffans2000
Thalamer Thalamer skrev:
Men dom är så små, så man tappar bort dom
Vad bra! Då är "Problemet" löst.
Det är hur som helst inget att oroa sig för. De gör inte en fluga förnär.

Staffan
 
Skaffa spindlar, då håller sig andra djur borta. mina heter robert, sigrid och stoffe. en är en stor varg spindel(stoffe). han håller sig borta från mig och jag håller mig borta från honom. han bor i källaren och alla andra insekter vi haft där har "försvunnit". robban är en liten spindel som bor uppe i badrummet och det är tjejens bästa vän för att den är liten och söt. sigrid är mellan stor och verkar vara lite överallt men håller sig borta från källaren av förklarliga skäl.
hade även getingar och bin och allt möjligt sattyg på kall vinden. sen kidnappa...ehm "lånade" jag lite spindlar och lät dom flytta in på vinden och de senaste 3 åren har det varit tomt på både getingar och andra insekter.

spindlar är rätt smarta och är rädda för människor så därför stöter man sällan på dom. andra insekter verkar vara lite "våghalsiga" av sig eller helt enkelt lite slöa och långsamma.
 
  • Gilla
Krikkan och 2 till
  • Laddar…
Någon som vet om detta är en pälsänger ?
 
  • Insekt i hörnet på röd skål, möjlig pälsänger enligt forumfråga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Insekt på en röd yta, möjlig pälsänger.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B Baloo11 skrev:
Någon som vet om detta är en pälsänger ?
Allt jag lärde mig under min "resa" när startade tråden vill jag påstå det är pälsänglar. Kolla palsangrar.se. Ser precis likadan ut enligt deras sida.
 
Okej. För den här verkar inte kunna flyga och den har inte vita prickar på sig
 
Plus att min inte är hårig.. jag har fällor i nästan alla rum. Inte kommit än enda på dom. Har kollat alla kläder hemma finns inget där heller.
 
B Baloo11 skrev:
Plus att min inte är hårig.. jag har fällor i nästan alla rum. Inte kommit än enda på dom. Har kollat alla kläder hemma finns inget där heller.
Okej.
Alternativt skicka bilderna till Anticimex. Mig svarade dom attans så snabbt iaf.
Lycka till!
 
Har precis gjort de. Tack för du svarade mig.
 
Någon form av änger är det i alla fall. Dammsug & töm dammsugarpåsen!

Denna värmebölja påverkar mitt lilla företag positivt ... ;) Efter semestern får jag nya kunder:D.
 
yonna yonna skrev:
Någon form av änger är det i alla fall. Dammsug & töm dammsugarpåsen!

Denna värmebölja påverkar mitt lilla företag positivt ... ;) Efter semestern får jag nya kunder:D.
Du är uppenbarligen i branschen, eller...?
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Någon form av änger är det i alla fall. Dammsug & töm dammsugarpåsen!

Denna värmebölja påverkar mitt lilla företag positivt ... ;) Efter semestern får jag nya kunder:D.
har gjort allt möjligt man kan tänka sig... plus att jag har städ mani så de är inte ens siktigt hos mig på något sätt... aldrig skitiga kläder någonstans.. har fällor över allt snart... smått panik har jag... cederträolja över allt snart med. Men om de är en sån Vågbandad pälsänger? Lever dom ute ? För de står att vanlig pälsänger lever utomhus.
 
B Baloo11 skrev:
har gjort allt möjligt man kan tänka sig... plus att jag har städ mani så de är inte ens siktigt hos mig på något sätt... aldrig skitiga kläder någonstans.. har fällor över allt snart... smått panik har jag... cederträolja över allt snart med. Men om de är en sån Vågbandad pälsänger? Lever dom ute ? För de står att vanlig pälsänger lever utomhus.
Det räcker med att du har haft ett öppet fönster. Var inte orolig! Normal städning, lite extra just nu. Var lite observant. Ängrar och mal trivs i denna värmebölja. De gillar dock mörker och stillhet så härja gärna runt i hemmet. Våra bostäder idag är lättstädade. Jag använder inga hjälpmedel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.