19 230 läst · 56 svar
19k läst
56 svar
Hjälp: 70 tals väggströmbrytare sökes (bild)
Jag har bytt ca 15st brytare i vårt hus byggt 1969. De är inte identiska men liknande. Jag har även bytt 3st 2-vägs vägguttag (ojordade). Jag ska byta även i källaren och får då loss ett gäng brytare till (ca 7-8 ytterligare). Är de av intresse?
Här kommer lite bilder.
Jag har (kan ordna):
14st Trappomkopplare (enpolig)
3st Dubbeltrapp (kronomkopplare)
1st Korsomkopplare
1st 2-facks monteringsram
Xst vägguttag (en mix av jordade och ojordade)
Jag har (kan ordna):
14st Trappomkopplare (enpolig)
3st Dubbeltrapp (kronomkopplare)
1st Korsomkopplare
1st 2-facks monteringsram
Xst vägguttag (en mix av jordade och ojordade)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nej, jag ser att det är en liknande modell. Jag är ute efter 70-talsmodellen. Tack för att du postade bilden, någon annan kanske är ute efter just din modell av väggbrytare.A arowe17 skrev:
Jag har bytt en hel del av dessa brytare genom åren och har några kvar i drift i mitt hus än.
Mitt hus är från 1980 och är ett modulhus från Nässjöhus så det kan finnas en hel del av dessa runt om i landet.
Ska se om jag har något kvar av det jag redan plockat bort men mycket har nog redan slängts.
Mina uttag såg lite annorlunda ut men brytare inklusive den med dubbelram du hade på bild ser identiska ut.
Mitt hus är från 1980 och är ett modulhus från Nässjöhus så det kan finnas en hel del av dessa runt om i landet.
Ska se om jag har något kvar av det jag redan plockat bort men mycket har nog redan slängts.
Mina uttag såg lite annorlunda ut men brytare inklusive den med dubbelram du hade på bild ser identiska ut.
De jag har är eljo med metallclips, ser ut som följer...
Kan de va nåt?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kan de va nåt?
Har tyvärr inga ramar för flera brytare. Däremot finns det fler 1-poliga, 2-poliga, kronomkopplare, trappomkopplare, petskyddade uttag och eventuellt en dubbeltrapp men de sitter fortfarande monterade och en del ska bytas ut i sinom tid.
Vad behöver du? Vill du även ha vägguttagen och 3-poliga brytaren? Tror dessa är gamla Eljo.
Hade tänkt att spara dessa för framtida behov, men risken är väl att de bara samlar damm. Bättre att de används
Vad behöver du? Vill du även ha vägguttagen och 3-poliga brytaren? Tror dessa är gamla Eljo.
Hade tänkt att spara dessa för framtida behov, men risken är väl att de bara samlar damm. Bättre att de används