Mikael_L
Kolla DeWalt. Dom har en "series 30" klinga 165mm med 30mm hål som verkar rätt hygglig, för rätt lite pengar.

OK, hade av misstag köpt en klinga tidigare som var 165x20. (K-rauta 79 spänn.)
Borrade upp hålet till 30 på den. Inge bra lösning, men nu hade jag ju redan köpt klingan och det var enklare att rigga och ändra den istället för att lämna tillbaka... På sikt behövs nån fler klinga, men nu har jag en billig klinga för sämre material osv.

Mikael_L
Du kan kolla ifall Byggmax fortfarande har kvar sitt klingset med tre klingor.
http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-4237.aspx

Jag tjackade ett sådant, men har inte använt det än, så jag tyvärr inte uttala mig om kvalitén. Men är dom inte speciellt bra har jag i alla fall tre fulklingor. :)

Hitachi C6BU2 nyss inhandlad på Hornbach för 1799:-. Använde deras lågprisgaranti, Tool AB säljer den för 1999:- ink frakt. Blir nog lite spontansågning ikväll!

// Stefan

Bra pris. Om ni har långt till Hornbach, så har Optimera den med tillhörande 3 klingors set för strax över 2000 (om minnet inte sviker)

Någon som vet vart man kan hitta Hitachi C6BU2K billigt i Stockholmstrakten?

Köpte igår en Hitachi C6BU2K, tänkte att de blir perfekt!
Dock när jag kom hem så märkte jag att den mörk-gråa färgen till vänster om kling-"behållaren" hade lossnat på flera ställen. Färgen lossna mer eller mindre vid lätt beröring och kändes mer som en 200kr cirkelsåg istället för en 2300kr såg. Funktionen av sågen rörs inte av det men känns så billigt att få en repigt chassi ifrån början.

Någon mer som upplevt detta på sågen?

• Gilla
Ubbe71
  • Laddar…
Hej!

Lånar denna tråd lite, vill inte starta ytterliggare en om Hitachi C6BU2. Bifogat finns en bild på såg och min simpla fundering är vad det är för typ av klinga och om man kan kalla den fin eller grovtandad och vad den är lämplig att såga i. Reglar eller bara tunnare skivor?

• Hitachi C6BU2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mikael_L
Den är rätt fintandad, men vad den är tänkt att såga kan inte jag avgöra utifrån bilden. Jag behöver en close-up på tänderna.

Den ser väldigt fintandad ut, verkar väl vara för kapning och/eller laminat om det nu inte är för något annat material än trä.

Tack för era svar! :D

Det är ett Traderaköp som jag har lite ågren över att jag gjort men hoppas att sågen är OK när jag får hem den..:S

Automover skrev:
Tack för era svar! :D

Det är ett Traderaköp som jag har lite ågren över att jag gjort men hoppas att sågen är OK när jag får hem den..:S
Det är en trevlig såg i allmänhet, men till generellt arbete i trä skulle man nog ha en lite mer universaltandad klinga kanske.

Mr Handyman skrev:
Det är en trevlig såg i allmänhet, men till generellt arbete i trä skulle man nog ha en lite mer universaltandad klinga kanske.
Jo jag inser att en ny klinga nog kan göra underverk! Har googlat för att få fram centrumhålsdia på klingan men inte funnit infon. Någon som vet?

Hur många tänder är lämpligt att ha på en klinga för universlsågning?

http://www.tradera.com/Makita-Sagkl...orce-A-89626-NYVARA--auktion_301792_138563987

Leta efter en 165mm klinga med 30mm centrumhål och runt 25 tänder plus/minus.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.