Hej Göran!

Jättefint hus, både utvändigt och invändigt. Vi har tänkt oss vårt kök ungefär som erat. Hur många kvadratmeter är det vid själva köksgrejerna. Tycker ni att det bra avstånd mellan köksön och bänken.

 
Hej Cogo!
Tack!
Det är 10,9 kvadratmeter, avståndet mellan bänken och halvön är ca 1,35 m, vilket funkar perfekt, men tänk på att ha en ho i ön också för tunga spaghettikastruller.
MVH Göran ;D
 
Hopphagen har fått de första interiörbilderna.
 
Tack Göran. Vi har också tänkt på tunga spagettikastruller med hett vatten och småbarn runt benen...
 
Under Galleri VI så är det bilder på muminhuset som flyttas på plats. 8)
 
Tjena alla husbyggare och renoverare ...

Här bygger jag mitt hus. Östra Lerberget i Höganäs.

http://husbygget.blogs.se

Då jag är elektriker och teknikintresserad (vilken man är inte det) kommer jag skriva en hel del om den tekniska biten så som styrning av belysning och hemmabio anläggning och kommunikation (nätverk och telefoni).

Uppdateringarna kommer dagligen när väl huset sätts upp.
 
Lite nya bilder från grässådden under galleri VI
GS 8)
 
byggimpert skrev:
Det enda (förutom gärna några fler och mer närgångna bilder på altanen i sten, helst utan plasttäcke ;)) som jag skulle vilja veta är om det överhuvudtaget finns något som du inte kan Immo.......... :surprised: ;) :-*
Det kommer fler bilder när allt är klart. :D D.v.s. när täckelsen har fallit eller snarare ryckts bort. ;D
:-[ Det enda jag inte kan, är att gå upp för höga stegar. :p ;D

Kanonsnyggt, som vanligt förstås :)
:-[ Tackar! :D
 
tynnis skrev:
Tror inte att det var getingarna som ororade immo utan höjden. 8)
8) Höjden är inget problem längre utan det är stegen. ;D
 
50 nya bilder från renoveringen av huset... bla så är värmepumpen nu uppe + taket lagat.

www.flottleden.com
 
Sådär, nu har vi en hemsida uppe. Den är ganska tom än så länge, men vi kommer att fylla på efter hand. Lite bilder finns i varje fall under Galleri på sajten.
 
Ksund skrev:
Sådär, nu har vi en hemsida uppe. Den är ganska tom än så länge, men vi kommer att fylla på efter hand. Lite bilder finns i varje fall under Galleri på sajten.
Åh, ska ni verkligen bygga där, ser jättefint ut. Vad avis jag blir :D

Pernilla
 
Åh, ska ni verkligen bygga där, ser jättefint ut. Vad avis jag blir
Tack så mycket! Ja, det är tänkt att vi ska bygga där :)

Mycket jobb kommer vi att få med att få ordning på tomten, men det kan nog bli fint tror vi.
 
Igår var dagen det dagen med stor leende :)
Äntligen har vårt hus kommit och blivit stomrest. Så kul och spännande att se huset på tomten. Och det gick snabbt att få upp alla väggar och takstomme. 1 dag (i princip) så är huset under tak...

Vi planerade tomten innan huset kom med att forssla dit en massa fyllnadsjord och finjord. Gjorde även iordning framsidan med uppfart och plats för förrådet. kostar något extra nu, men det skulle bli dyrare om vi gjorde det i efterhand, och då kan vi inte tippa jorden där vi vill ha den...

Så nu när huset har kommit, ser det riktigt fint ut. Till våren är det bara att börja så gräs, lägga plattor och altan :)

Bilder och löpande informatin finner ni på vår hemsida.
http://hus.pilegard.se

/ Fredrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.