Hammarn61 skrev:
Nu har jag lagt upp två videor på byggsidan. Det är samma video i en modem- och en bredbandsversion. Modemversionens kvalitet är dålig men ger dock en liten uppfattning hur det hela ser ut. Desvärre fick jag inte dem att strömma (stream), hoppas att det fungerar ändå.
Vad kul!!

Mycket sten blir det ;D ;D ;D Men vilken fantastisk utsikt ni får!!!

Jag antar att ni köpt en tomt med befintligt hus på för att kunna komma så nära vattnet. Får jag fråga hur stor yta det befintliga huset var på och hur stort ert bygge blir? Vi letar också efter tomt nära vatten och då gäller det ju att köpa ett "uthus" om man ska ha en sportslig att få bygglov. Tyvärr så brukar ju byggytan bli inskränkt...
 
Hammarn61 skrev:
Tack Idalind! Tomten köptes av mina föräldrar på 50-talet så med våra barn blir det tredje generationen som bor där. Det befintliga huset är på hela 33 "lyxiga" m2! Det nya kommer att bli c:a 110m2 yta.

Att köpa motsvarande tomt idag skulle nog inte ha varit att tänka på!
Nej, det var väl det jag tänkte :( >:( ... att det var för bra för att vara sant ;D

Perfekt att ha ett hus att "bo" i medan man bygger! Finns det ingen som vill sälja ett ruttet dass med sjöutsikt till mig? ;D Gärna med tillhörande tomt på sisådär 2000-3000 kvm ;D ;D ;D
 
Idalind skrev:
Nej, det var väl det jag tänkte  :( >:( ... att det var för bra för att vara sant  ;D

Perfekt att ha ett hus att "bo" i medan man bygger! Finns det ingen som vill sälja ett ruttet dass med sjöutsikt till mig?  ;D  Gärna med tillhörande tomt på sisådär 2000-3000 kvm  ;D ;D ;D
Hur många millar är du villig du betala? ;)
 
emyran skrev:
Hur många millar är du villig du betala? ;)
Ooops! Sorry, jag glömde att tillägga "för en spottstyver" ;D ;D ;D
 
:D

Tack alla för fint stöd och uppmuntrande tillrop här och på min hemsida! Det behövs kan jag erkänna. Synd att inte alla har eller skriver sin email, så jag kan diskutera och eller tacka direkt...

Nu är uppladdningen med lite text och bilder klara för den här gången

hälsar
Helena med ..................
Sverige Stugan...
 
Hammarn61 skrev:
Nu har jag lagt upp två videor på byggsidan. Det är samma video i en modem- och en bredbandsversion. Modemversionens kvalitet är dålig men ger dock en liten uppfattning hur det hela ser ut. Desvärre fick jag inte dem att strömma (stream), hoppas att det fungerar ändå.
Kul att få se det hela "live", fågelsången gjorde ju inte upplevelsen sämre precis! Vilken härlig utsikt!
Varför köpte inte mina föräldrar en schysst tomt på 50-talet??? Likabra att man själv gör det då, så att barnen inte kan klaga om 30 år ;).
 
Jättefint hus...bygger ni i Halland.. :)
 
Håller med, det var verkligen maffigt... =)

När du stod där i karet kännde du dig som en fisk då *s*
 
Lill:Vad kul att du tycker det är fint :D
Ja det gör vi, i Vallda nära Kungsbacka för att vara mer exakt.
Anledningen till att vi valt formen vi har är att vår granne är en gård som är 202 år gammal och då vi bygger på kulturminnesskyddat område av nationalintresse ville vi behålla lite av de gamla traditionella formeran på huset (ok lite väl mycket glas ::))

 
Craxen: Med tanke på hur mycket vatten som rinner ut på vår oljade parkett om den pajar funderade jag på om jag inte tagit mig vatten över huvudet om inte annat ;D

Igår byggde jag in hela karet i väggen, blev jättebra ;D ;D ;D
 
Nu startar vårt bygge på allvar, då har även vi skaffat en skrytsida.
 
Huset ser jätte läckert ut ;)

väntar med spänning på byggbilderna Det blir kul att följa bygget.

Lycka till!
 
Nu har vi oxå fått en hemsida än så länge ligger det bara bilder, men den ska bli ordentlig gjord i mån av tid. ;)http//:hem.passagen.se/stenon/
 
hama170 skrev:
Nu har vi oxå fått en hemsida än så länge ligger det bara bilder, men den ska bli ordentlig gjord i mån av tid. ;)http//:hem.passagen.se/stenon/
Tryckfelsnisse har varit framme...

http:// ska det vara ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.