useless useless skrev:
Det borde funka. Dimmerknapp blir det bara om du väljer att koppla den till en dimmer... Dock är det ju bra för batteritiden om kontakten inte är sluten hela tiden.
Jag hittade länken till modden och det är IKEA Trådfri dimmerknapp man använt. Om man använder normally open-sensorer så blir det exakt samma som att man trycker på knappen. Lägger man in knappen i HA (inte via Trådfri gateway) kan man också få veta vilken av de två luckorna på lådan som öppnats. Det största problemet känns som lödningen, men lödpunkterna ser ut att vara okej storlek iaf. Är man lat kopplar man sensorerna parallellt så behöver man bara löda två sladdar istället för fyra.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
R
David Wallin David Wallin skrev:
Jag hittade länken till modden
Kan vi andra få den länken?

• Gilla
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
R
David Wallin David Wallin skrev:
Wifi-sensor med batteri!? Funkar det verkligen i längden?
Jag har en shelly motion och den verkar ha ca 1 års batteritid. Men det är ett extremt biffigt batteri i den jämfört med mina zigbee-enheter.

Så, nej, jag anser inte att WiFi är optimalt för batteridrivna enheter.

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Just posten får jag ett pling i postnord-appen så länge det inte är ett brev.
Hur ofta får du pling om att de inte levererat brev? Varje minut eller oftare?

• Haha
  • Gilla
Paxman och 1 till
  • Laddar…
De enda brev jag får är reklam (typ rabatt besikta bilen, 30% på mockfjärds fönster), allt vettigt får jag på mejl, stående fakturor betalas med e-giro automagiskt.

Nu har jag löst notis när något lämnats i brevlådan! :cool: Om någon är intresserad av hur jag gjorde så kan jag starta en egen tråd om det. (y)

• Gilla
elbas och 1 till
  • Laddar…
P Paxman skrev:
Nu har jag löst notis när något lämnats i brevlådan! :cool: Om någon är intresserad av hur jag gjorde så kan jag starta en egen tråd om det. (y)
Gör't! (y)

Kan meddela att RoAd's idé med rörelsesensor var lösningen...så tack RoAd! (y):)

Tråd kommer inom kort. Kan länka här när den är på plats.

• Gilla
Jocke Best och 6 till
  • Laddar…
Nissens
P Paxman skrev:
Kan meddela att RoAd's idé med rörelsesensor var lösningen...så tack RoAd! (y):)

Tråd kommer inom kort. Kan länka här när den är på plats.
Toppen! Då får du snabbt veta när det finns ny reklam i lådan! :)

Nu känner jag verkligen att jag förstått att man lägger ner en massa tid och pengar på hemautomation, innan såg jag inte den stooora nyttan med detta. :)

Nissens Nissens skrev:
Toppen! Då får du snabbt veta när det finns ny reklam i lådan! :)

Nu känner jag verkligen att jag förstått att man lägger ner en massa tid och pengar på hemautomation, innan såg jag inte den stooora nyttan med detta. :)
Reklam får jag ingen eftersom det står "Ej reklam tack" på lådan. Däremot fick jag en reservdel till mopeden i ett kuvert häromdagen, tillsammans med några andra brev.

Att du inte förstår nyttan med hemautomation säger mer om dig än om oss som anammar ny teknik och som vill hänga med in i framtiden. Du får stå kvar på perongen med din raljanta attityd när tåget nu börjat rulla.

Förresten, hade du kunnat lösa blevlådenotisen med Plejd?

• Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
P Paxman skrev:
Inga problem! En trådansluten rörelsesensor in i en plejd-puck som slår på strömmen till en dator som konfigurerats att skicka ett email till din telefon när den startas upp. Inkl elektriker bör det inte gå på många tusen alls! :p

• Haha
karlmb och 3 till
  • Laddar…
P Paxman skrev:
Reklam får jag ingen eftersom det står "Ej reklam tack" på lådan. Däremot fick jag en reservdel till mopeden i ett kuvert häromdagen, tillsammans med några andra brev.

Att du inte förstår nyttan med hemautomation säger mer om dig än om oss som anammar ny teknik och som vill hänga med in i framtiden. Du får stå kvar på perongen med din raljanta attityd när tåget nu börjat rulla.

Jag fick ett paket med en dator för nästan 1000 kr i brevlådan förra veckan. Den hade jag bråttom med att få in...

• Gilla
karlmb och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.