BirgitS skrev:
Eftersom du ska ha ett Ikea-kök kan du ju få bra hjälp med köksplanering på ett Ikea-varuhus också. Vet inte vad du har för tidsplan men det kan ta flera veckor innan man får vissa luckor så det är bra att beställa i god tid.
Ja det har jag faktiskt kikat litegrann på, kommer jag nog att använda mig av lite längre fram :)

//Fredrik
 
Johannes Kullgren skrev:
Ja det såg ut som sockel fast i trä, men plast är ju OK! :)

Såg att du tänkte köra ikeas sävedal, jag stoppade i det i min senaste lägenhet, kan ta fram lite bilder om du är intresserad?
Den är riktigt prisvärd tycker jag!

Mvh
Johannes
Jag tar gärna lite bilder för inspiration :)

Ja, jag fastnade för den eftersom den ser roligare ut än helt släta luckor och till ett riktigt bra pris! :)

//Fredrik
 
Hej!

Var förbi lägenheten en sväng idag också och fortsatte med takreglarna. Så nu är dom uppsatta på de väggarna som går att skruva i. Jag ska ha upp en lång till som ram men där är det betong så jag får borra och plugga där samt till kortlingarna i taket.

Hörn av ett rum under renovering med nya takreglar uppsatta och en delvis borttagen våtrumstapet på en betongvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rev sedan ner det sista av våtrumstapeten på betongväggen, satt ganska mycket bättre där än på de gamla gipsväggarna.

En vägg med rester av borttagen våtrumstapet och synliga pluggar och skruvhål i olika faser av renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag ska höra med farsan om han kan svänga förbi bygghandeln sedan på vägen hem från jobbet så jag kan få lite material för tätskiktet. :)

//Fredrik
 
Ska du sänka taket med gips? Bäst med plåtreglar, risk för sprickor annars.
 
Jonatan79 skrev:
Ska du sänka taket med gips? Bäst med plåtreglar, risk för sprickor annars.
Nej inte med gips, det blir Huntonit takskivor. Sänker ner taket för att samtidigt kunna fälla in spotar. :)

//Fredrik
 
Hej!

Fick upp takreglarna igår och idag har jag slipat till kanter och lagt latex i skarvar osv innan jag la ett lager primer inför tätskiktet som jag börjar med imorgon. :)

Vägg med nylagda takreglar och slipade kanter, primer applicerad på delar av väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyuppsatta takreglar i ett hörn av ett rum med slipad kant och latex i skarvar, bredvid ett oslipat golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyuppsatta takreglar i ett rum under renovering med slipade kanter och primer applicerad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoverat badrum med nyslipade takreglar och förberett väggarna för tätskikt, rumsdimensioner antecknade på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
Hej!

Slänger upp lite bilder på dagens jobb, tätskikt stod på schemat. Började med remsor på golv och sedan hörnen. Jag kan inte göra väggen där fönstret är än eftersom det är ett element som ska tas bort först. Pratade med kompisen som är rörläggare och troligtvis hinner han kika på det imorgon eftermiddag. Det ska pluggas och jag kommer att sätta dit ventiler för jag har börjat fundera lite på en handdukstork eftersom anslutning finns osv. :)

Fick också köpt en ny anslutningsplatta till duschblandaren som jag kommer att återanvända eftersom den nästan var ny.

Kopparrör som sticker ut från en kromad anslutningsplatta på en vit vägg, förberedelse för handdukstorkinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En nyinstallerad FM Mattsson duschblandare monterad på en vit vägg ovanför en golvavloppsstos, med oskyddade gipsväggar runtom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sedan var det dags för tätskikt, slänger in en hel drös med bilder.

Ett pågående arbete med tätskikt i ett badrum, visar remsor längs väggarnas bas och röranslutningar på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tätning av hörn och golv i badrum under renovering, med synliga rör och ett element.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Installation av tätskikt med remsor längs golvhörn i en ofärdig badrumsmiljö, med mätmarkeringar på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Påbörjat arbete med tätskikt i ett badrum med fokus på hörn och golv nära avlopp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Pågående arbete med tätskikt i badrum: remsor installerade på golv och i hörn, vägg med oavslutade element vid fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsarbete med tätskiktsremsor vid hörn i ett badrum under förberedelse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Pågående arbete med tätskikt, remsor på golv intill vägg och rörutskärning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Applicering av tätskikt med remsor på ett badrumsgolv i en renoveringsprocess.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyapplicerat grått tätskikt på badrumsgolv och väggar, med synliga remsor och hörnarbeten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Delt badrumsbygge med påbörjat tätskikt, remsor på vägg och golv, väntande elementarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hörndetaljer och remsor för tätskikt applicerade på golv i byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tätskiktsarbete på golv, med grå tätskiktsmassa och röda tätskiktsremsor delvis applicerade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tätskikt monterat i ett hörn av ett badrum med grå tätmassa och remsor längs golvet och hörnkanterna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsarbete med remsor på golvet och oavslutat tätskikt runt fönster p.g.a. element.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Applicering av tätskikt med mätande remsor och företagslogga på en badrumsvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsprojekt med nyinstallerat tätskikt på badrumsväggar och golv med märkesloggor och mätmarkeringar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bild på ett badrum under renovering med installerade tätskiktsremsor på väggarna och hörnen kring ett avlopp i golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tätskikt på badrumsgolv med förseglade rör och anslutningsplattor under installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Installation av tätskikt med remsor runt två kopparrör som sticker ut ur väggen, redo för röranslutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Applicering av tätskikt runt två rörutgångar på ett badrumsgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hörn av badrum med applicerat tätskikt på väggarna och golvet, remsor synliga, nära ett fönster och duschavlopp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tätskikt med märkningen "HEY'DI" applicerad på hörn och del av golv i pågående renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Badrum i renoveringsfas med påbörjat tätskikt och märkt för ytterligare installationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vägg med tätskikt och utstickande rör för duschblandare i ett pågående badrumsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerad anslutningsplatta för duschblandare på tätskiktat badrumsvägg med märkningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoverat badrum med nyinstallerat tätskikt på väggar och golv, remsor synliga, och väntar på ytterligare arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det var allt för idag, nu vankas det strax nattjobb så jag fortsätter imorgon när jag har vaknat. :)

//Fredrik
 
  • Gilla
Stringfellow Hawke
  • Laddar…
Hej!

Idag när jag vaknade var det dags att fortsätta med tätskiktet. Kompisen var också förbi för att plocka bort elementet. Tyvärr verkar det vara en lite ovanlig rörgänga så han hade inga kopplingar som passade, så därför fick vi sätta tillbaka "termostaten" och plugga den tillsvidare :confused:

Förhoppningsvis så får han klurat ut något smidigt så det blir lite diskretare ventiler innan den planerade handdukstorken. :)


Renoveringsprojekt med pågående arbete på tätskiktet och en återmonterad termostat vid element.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hörn av ett badrum med pågående tätskiktsarbete och en termostat på ett radiatorrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vägg täckt med tätskiktsmatta, logotypen HEY'DI synlig, ventiler och rör sticker ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vägg i badrum med pågående arbete där tätskiktet delvis är applicerat runt rörutstick.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Badrum med väggar förberedda för kakelsättning, täckta med tätskiktsmatta märkt HEY'DI.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hörn av ett rum under renovering med påbörjat tätskikt och ett termostatventil på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Applicering av tätskikt i grått på vägg och golv i ett badrumsrenoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Pågående arbete med tätskikt i hörn av badrum, vita våtrumsmembranremsor appliceras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Obehandlat badrumsgolv och väggar i renovering med delvis påfört tätskikt och ett synligt radiatorrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsprojekt med väggar förberedda för tätskikt och synligt rörarbete där elementet togs bort.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsrum med pågående installation av tätskikt, synliga rörgängor, och mätmärken på väggarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Badrum under renovering med nytt tätskikt installerat, synlig rörgenomföring och ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsprojekt visar en delvis avslutad installation av tätskikt i ett duschutrymme med exponerade rör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Badrum under renovering med nymonterat tätskikt på väggar och golv, råa väggar och rörgänga synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsrum med tätskikt på väggar, fönster med persienner och oanslutna rörändar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det var det jag hann med idag innan jag fick avbryta för att klippa mig samt förbereda mig inför nattens jobb. Väggarna är snart klara och sedan är det dags för golvet.

Imorgon har jag tänkt att åka och köpa kaklet, det blir vita blanka plattor i storlek 25x40. Sedan ska jag hjälpa pappa en sväng så jag hinner nog inte greja något imorgon. Men förhoppningsvis så kan han hjälpa mig på torsdag ist när vi båda är lediga så går det lite fortare. :)

//Fredrik
 
  • Gilla
Slaktarn82
  • Laddar…
Hej!

Igår var jag på Bauhaus och köpte kakel. Idag har jag fått hjälp av farsan och nu är tätskiktet klart :)

Nya kakelplattor i lådor redo för installation, med några mönsterprov på toppen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rum under renovering med grått tätskikt på väggarna, öppen dörr och fönster med persienner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoverat badrum med nytt tätskikt installerat och redo för kakelsättning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Färdiginstallerat tätskikt runt ett avlopp i ett pågående byggprojekt, redo för kakelsättning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Komplett tätskikt för golvbrunn installerat i ett badrum under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett färdiglagt tätskikt runt en golvbrunn i ett pågående badrumsprojekt, med måttband och tätning på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Installation av tätskikt runt golvbrunn med tätningsmassa applicerad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyapplicerat tätskikt runt ett golvbrunn i ett badrumsrenoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerat tätskikt i ett badrum med måttmarkeringar och avloppshål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nylagd tätskikt i ett hörn av ett badrum med synlig golvbrunn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Färdigställt tätskikt runt avlopp i badrum inför kakelsättning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Färdigställt tätskikt runt avlopp i en renoveringsprocess, klart för kakelsättning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tätskikt applicerat runt avlopp i hörn med märkt skyddspapp på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nylagd tätskikt runt avlopp i badrum i förberedelse för kakelsättning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tätskiktsinstallation i badrum med avloppsöppning och väggar klädda med HEY'DI-membran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tätskiktsinstallation i dusch med logo på väggarna och golv klart för kakling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Färdiginstallerat tätskikt i ett badrum med logotypen HEIDI synlig på ytan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hörn av badrum med nytt grått tätskikt på väggar och golv redo för kakelsättning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett badrum med nyinstallerat tätskikt i enhetlig färg på väggarna och golvet redo för kakelsättning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Golv med nyapplicerat tätskikt runt en avloppshål, redo för kakelsättning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tätskikt i badrum klart inför kakelsättning, material från Bauhaus syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Badrum under renovering med nyinstallerat tätskikt på väggar och golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tätskikt installerat i ett tomt badrum med enhetlig färg, redo för plattsättning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skönt att kunna se en helhetsbild med allt i samma färg. Förhoppningsvis hinner jag och farsan börja med kaklet imorgon när jag har slutat jobbet. :)

//Fredrik
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Ska du måla om fönstret?
 
Andy78 skrev:
Ska du måla om fönstret?
Japp, alla fönster i lägenheten kommer att bli vita. :)

//Fredrik
 
Spritade du rör och golvbrunn innan du tätskiktade mot dem?
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
Manberg skrev:
Spritade du rör och golvbrunn innan du tätskiktade mot dem?
Kunde inte läsa något om att man skulle det men jag torkade av ytorna med t-röd för säkerhets skull :)

//Fredrik
 
  • Gilla
Manberg
  • Laddar…
Jarlingar skrev:
Nu blev det säkert ok iaf, men jag skulle verkligen rekommendera att använda puruskniven för fackmannamässigt utförande vid golvbrunnen.
[länk]
Ja, en sådan hade säkert varit enklare att använda men det gick kanon iaf. Fick hjälp av farsan som precis har skurit ut två brunnar i sin tvättstuga. :)

//Fredrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.