Vem har tillverkat trappan inomhus?
Ganska ovanligt med trappor med plansteg gjorda av brädor i full bredd. Dvs inte stavlimmat skiv-virke.
Någon som har en aning?

Oj vilket vackert plåtarbete!
Symmetriskt placering av plåtar i förhållande till tak och fönster.
Måste vara underbart för en plåtslagare i dag att få jobba med koppar, mjukt o följsamt.
Så ska det se ut !

Redaktionen Redaktionen skrev:
Marge arkitekter har låtit taket spela huvudrollen i Villa Hedberg vid Östersjön strax söder om Åhus. Bottenvåningen flödar av ljus med utsikt över nästan vita sanddynor och ålakustens öppna hav. En trappa upp är det inbonat slutet och skyddat mitt bland tallkronorna. Två uthus med gästrum och bastu kompletterar kompositionen.

Du kan läsa artikeln här: Hattstuga vid stranden i Äspet
Jag gillar tanken på hus som smälter in i naturen när de faktiskt ligger i naturen såhär istället för typ i ett villakvarter. Taket är snyggt och fasaden också, men synd att den är tänkt att gråna.

Gillar den sociala undervåningen där inramningen av fönsterrutorna med teak istället för nån metall gör mycket för att lyfta den ganska sparsmakade arkitekturen. Utan utsikten hade det såklart varit mycket tråkigare.

Är dock inget fan av death by kvistig furu och modern ytbehandling som får furut att se plastig ut hjälper inte, så är inte så förtjust i övervåningen.

?
M Mikedigitize skrev:
Mycket gilla kring detta byggande. Har dock en tanke som återkommer; hur länge kommer det att klara sig undan havs erosionen? Man kan ana detta på bilden "från havet/stranden syns..." med trappan. Inte länge till förrän trappen står för sig själv...
Påminner mig om en storm som drabbade Klitterna Ängelholm. Körde på den tiden färdtjänst och var hemma hos en tant dagarna efter stormen. Deras altan eller vad de nu var (kommer ej ihåg) Hade delvis försvunnit och stommen var inte stabil någonstans längre. Fick titta från hennes vardagsrum.

Huset är fint men jag hade aldrig velat bo i det, för nära havet och brutalt mer turister i området sommartid. Nu ligger de förvisso inte där parkeringen till stranden är men det är ändå mycket turister och tittar på alla jättefina hus, inkl jag =)

Huddingebo Huddingebo skrev:
Vem har tillverkat trappan inomhus?
Ganska ovanligt med trappor med plansteg gjorda av brädor i full bredd. Dvs inte stavlimmat skiv-virke.
Någon som har en aning?
leverantören är nog Dinesen.

En dansk golvtilverkare. Dom har plank upp till 600bredd, i detta fall är golvet och trappan douglasgran.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.