23 987 läst · 126 svar
24k läst
126 svar
Har ni påbörjat uppvärmning av boyta ännu
Nej för helvete. Trots såld el på över 7000kr för Augusti så förblir cirkulationen och värmen avstängd. Känner att det är lite kallare inne på morgonen eller om det är mulet och regnar hela dagen men långt ifrån kallt. Har just nu 24,4 grader i vardagsrummet. Tänkte tidigast månadsskiftet men ännu hellre mitten av Oktober.
Lite smått. Har startat cirkulationspumpen igen, och ställt in måltemp på 19 grader. Än har inte elementen varit varma. Frun har kört en säck pellets i kaminen när hon jobbat hemma senaste veckan, mest för slippa tofflor tänker jag.
Vad kallt många verkar ha det hemma. När tempen gick under 21 grader så startade jag värmen.
Många gillar kyla ser jag, tycker det blir så t äckligt klimat inne när det blir runt 18 och neråt. Känns oftast så fuktigt och rått.
FLVPn har varit på hela sommaren. Har nog bara levererar värme nu i september. Har sänkt kurvan något (haft cirka 24-25 grader innan) nu för att att spara på lite el.
Har även minskat mängden varmvatten som finns tillgänglig. Får se hur "kallt" det blir i huset i vinter, under 20 grader går jag inte. Då får det kosta istället.
FLVPn har varit på hela sommaren. Har nog bara levererar värme nu i september. Har sänkt kurvan något (haft cirka 24-25 grader innan) nu för att att spara på lite el.
Har även minskat mängden varmvatten som finns tillgänglig. Får se hur "kallt" det blir i huset i vinter, under 20 grader går jag inte. Då får det kosta istället.
Bergvärmepumpen är på samma läge som alltid. Den får sköta sig själv.
Känner att elementen är lite småvarma på morgonen, så uppenbarligen värmer jag huset. Oklart hur länge det pågått. Kanske har jag värmt lite nattetid även i juli, jag vet inte.
/C
Känner att elementen är lite småvarma på morgonen, så uppenbarligen värmer jag huset. Oklart hur länge det pågått. Kanske har jag värmt lite nattetid även i juli, jag vet inte.
/C