5 313 läst · 32 svar
5k läst
32 svar
Har någon testat en Hitachi DS 14DL - 3,0Ah Li-ion??
Jag har beställt en skruvdragare som det var kampanjpris på. Hann inte kolla efter kommentarer innan jag var tvungen att bestämma mig, så jag undrar om någon har testat en Hitachi DS 14DL - 3,0Ah Li-ion. Den kostade 3900 ink.moms. Annars kostar den 5600 ink.moms. Så jag slog till! Det är en fräsig borrmaskin i alla fall! Men har ju inte fått den är så har inte testat den! Tittade också på Hilti, men de är alldeles för dyra...
Jag har en 12v 3,0Ah och den är jag väl uppe i en 3000 dragningar och jag köpte den begagnad från en konkursad montör. Tror inte du blir besviken
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Köpte en Hitatchi DS 18DMR i våras och har inget att invända, utom att den ibland är en aning tung om man ska jobba uppåt. Men den du beställt är nog lite lättare. Du har något att se fram emot.
Men däremot hittade jag inte något om Hitatchiskruvdragare i Harald Nyborgkatalogen. Vilken sida var det?
Men däremot hittade jag inte något om Hitatchiskruvdragare i Harald Nyborgkatalogen. Vilken sida var det?
en fruktansvärt bra maskin, du kommer att vara helnöjd med detta köp.
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Aah, jag tittade i fel katalog hos Nyborgs! Men den är ju inte en litiummaskin, det är nog det som gör prisskillnaden. Var hittar man förresten priser på Hilti på nätet? Någon som vet?
Jo, jag vet att det är bra maskiner. Det som stör mig är att de är formgivna för att tilltala samma klientel som tycker att det är häftigt med lysrör under bilen, superbas i bilstereon, keps fastklistrad på huvudet och strykbräda på skuffen.Rund_skruvad skrev:
Mig passar det inte, men det finns ofta bra alternativ. Någon som sett ett bra alternativ till Hitachi C6BU2 eller C7BU2? För närvarande kör jag en klassisk C6BU, men det är bara en lånemaskin som jag tyvärr måste lämna tillbaka.
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Är väl inte övedrivet förtjust i utseendet på min dragare heller, men med tanke på prestanda och kvalitet hade jag inga problem att vänja mig. Det går faktiskt före utseendet.
Mr handyman... Priser på hilti... Priserna står nog inte på hemsidan men min pappas företag (vvs) använder hilti, de tycker att de har de bästa maskinerna... priset på de flesta skruvdragare ligger runt 6000... och de köpte en till maskin i förra veckan så jag tror inte att de har ändrat priset än... men det är bra maskiner och jag tror att dom använder en hilti sf 150a eller något sånt... den nya maskinen hette nog sf 120a tror jag... En riktigt bra maskin... men det mäsrks ju på priset med, om du bara ska ha den till hobby duger en makita eller milwakuee lika bra... de är lite billigare, det finns ju många andra maskiner med men det var några andra bra...