14 662 läst · 39 svar
15k läst
39 svar
Har hantverkaren gjort fel med golvet? behöver hjälp
En hantverkare kan sin sak vart än i världen han kommer ifrån. Detta gäller givetvis oduglingar också. Jag kan bara inte fatta varför man gör sig besväret att anlita en odugling.....även om det är till billig peng. Varför inte bara elda upp en månadslön istället?BirgitS skrev:
Problemet är ju snarare att det är så svårt att veta vad man kommer få, oavsett om kostnaden är hög eller låg. Det är väldigt svårt att bedöma om en hantverkare/hantverkarfirma kommer göra ett bra jobb, oavsett referenser, oavsett vilket land de kommer från, oavsett om de var billigast eller inte. Många hantverkare är väldigt noggranna, duktiga och kunniga, medan många andra är absoluta ägg eller rena bluffare.
Men är det hantverkare som TS köpt tjänsten av?`?Polos skrev:
Om samma person gör allt från golv till tak så vill inte jag kalla det hantverkare. En hantverkare är en person med speciell kompetens inom ett speciellt område, tidigare var det även kopplat till att man fick ett gesällbrev inom sitt kompetensområde. Här verkar det som att TS anlitat samma personer till alla kompetensområden och det lär vara ovanligt att man hittar riktiga utbildade hantverkare som har flera eller många kompetensområden i sin utbildning.
Nej kan inte påstå att det är så ovanligtoceanis skrev:Men är det hantverkare som TS köpt tjänsten av?`?
Om samma person gör allt från golv till tak så vill inte jag kalla det hantverkare. En hantverkare är en person med speciell kompetens inom ett speciellt område, tidigare var det även kopplat till att man fick ett gesällbrev inom sitt kompetensområde. Här verkar det som att TS anlitat samma personer till alla kompetensområden och det lär vara ovanligt att man hittar riktiga utbildade hantverkare som har flera eller många kompetensområden i sin utbildning.