433 läst · 4 svar
433 läst
4 svar
Har du yra fladdermöss vid huset?
Med vårvärmen vaknar fladdermössen som har legat i dvala över vintern. Inte sällan hamnar de fel när de är yrvakna och kan behöva din hjälp.Jag lyssnade på radio P4 Väst där fladdeermusexperten Johnny de Jong vid Sveriges Lantbruksuniversitet berättade hur man ska bete sig om man råkar på en yr fladdermus vid huset.
Du kan läsa blogginlägget här: Har du yra fladdermöss vid huset?
Du kan läsa blogginlägget här: Har du yra fladdermöss vid huset?
Jag tror att många med utebelysning inte är medvetna om att fladdermöss inte vågar flyga om det är ljust då de är mer utsatta för rovfåglar då, så flyger och jagar de inte svälter ungarna ihjäl.N Nalleman64 skrev:
Älskar våra fladdrisar 😍😍😍 jag brukar sitta ute på trappen på kvällarna o ”kika” när de rör sig runt mig.. snabba som jag vet inte vad! Jag ser dem ., o maken missar dem mest hehe.
Förra året hade vi en mygga inne och två ute typ.. på hela säsongenåret 👍 trots alla små dammar, tunnor och vattenbaljor..
Mina bästa kompisar.. även om jag inte listat ut var de bor än! 😊
Förra året hade vi en mygga inne och två ute typ.. på hela säsongenåret 👍 trots alla små dammar, tunnor och vattenbaljor..
Mina bästa kompisar.. även om jag inte listat ut var de bor än! 😊
Vi hade fladdermöss på vinden och jag håller med om att de är charmiga små snabba gullungar. Tyvärr verkar det som att de två sista flög in i varandra och dog för de låg döda mittemot varandra på grusplanen en morgon. Mycket sorglig morgon. Sedan dess har det tyvärr inte kommit några nya och detta var för två tre år sedan .
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Dyrare vid högre temp?
Värmepumpar -
Hur undvika byrålådseffekt vid inpassning
Lösvirke & Timmerhus -
Styra två taklampor individuellt med 1st flexrör?
El -
Första åtalet mot ockerhyra vid andrahandsuthyrning
Artikelkommentarer -
Vid valet av ny styrelse i en BRF begicks grova felaktigheter. Har styrelsen ändå rätt att styra?
Juridik