4 133 läst · 33 svar
4k läst
33 svar
Har du ett värre kök än mitt?
Ska bygga med inte särdeles mycket bänkyta heller men köksfirmorna hävdade hur viktigt det var med utrymme längst vänster och höger så att spisen bredvid hade lite friyta liksom kylen fick lite avstjälpsyta när matkassen läggs dit och på andra sidan är en tänkt vask. Så vad är utrymmet ja ca 60-80 cm i mitten men det bekymrar mig inte alls för det går bra då jag har det så idag och det är ju ett fritidshus så väggmåtten med allt är endast 3,40 cm men viktigast för oss är en diskmaskin den kan vi inte leva utan för det har vi levt med i en annat fritidshus tidigare som blev trivsamt direkt när den installerades. Eventuellt så ska en väggsektion som är smal placeras på andra sidan väggen med det är ingen kökslösning utan förvaringslösning som eventuellt kan få en topp med bra arbetsyta med möjlighet till naturligt ljus genom fönster. Annars så blir det att köksskivan kommer göras i bästa möjliga arbetsyte-material och det kan det mest kompakta av kök åstadkomma t ex stenkomposit som jag tänkt mig i så fall. De få meter från bord till vask och spis står jag ut med och dessutom kan ju sitta ner och skala potatis eller annat som är lite sämre ställt med annars och är ju bästa möjliga lösning för en handikappad dessutom.
Ett kök måste inte vara nytt för att vara funktionellt men om det är fräscht kök som även eftersträvas så är det möjligt med ett kök på kompakt yta av 270 cm rakt kök för 10 000 kr...hos http://www.xxxlutz.se/ där spishäll, ugn, vask och kyl ingår minns ej om även frys ingick med det kan ju installeras på egen hand.
Är definitivt inte en kandidat i "tävlingen" som jag trots allt tror att Dalbotös kammar hem med råge.
Lägger ändå upp en bild på INNAN jag kastade in granaten
Notera att det inte fanns en spis - Den stod i uthuset...
Lägger ändå upp en bild på INNAN jag kastade in granaten
Notera att det inte fanns en spis - Den stod i uthuset...
när man ser hur köken ser ut i kina så är allt bra här i landet - de kokar maten på en spis stående nere vid golvet och har väl typ en kvadratmeter med plats att bereda all mat..nej vi har det bra om än det gått mode som det sägs i synnerhet på kontinenten att vi lägger ned hundratusentals kronor på att låta stor del av vårt hem gå till köksyta.
Jag som kvinna lägger hellre ner dessa pengar på annat. Inredning är så mer personlig i andra delar av huset.
Jag som kvinna lägger hellre ner dessa pengar på annat. Inredning är så mer personlig i andra delar av huset.