124 läst · 1 svar
124 läst
1 svar
Har du en Elfa-garderob? Vad skulle du göra annorlunda om vi skulle by
Har du en Elfa-garderob? Vad skulle du göra annorlunda om vi skulle bygga en idag?
Jag flyttar till en ny lägenhet och som en del av en totalrenovering planerar jag att ha ett Elfa-system för sovrummet. Detta är min design så här långt. Har du några tips?
Det här är ett sovrum för en eller två vuxna. Jag har inte för avsikt att förvara några skor i sovrummet.
PS: Just nu kostar garderoben 16 500 på Elfas hemsida, utan dörrar.
Jag flyttar till en ny lägenhet och som en del av en totalrenovering planerar jag att ha ett Elfa-system för sovrummet. Detta är min design så här långt. Har du några tips?
Det här är ett sovrum för en eller två vuxna. Jag har inte för avsikt att förvara några skor i sovrummet.
PS: Just nu kostar garderoben 16 500 på Elfas hemsida, utan dörrar.
Det är ju så väldigt individuellt hur mycket kläder av olika sorter man har.
Inte för att jag har många klänningar men några och de behöver mer "höjd" än det finns i ditt förslag där det är klädstänger. Däremot är den höjden lagom för skjortor. Djupa backar är opraktiska eftersom man får stå och gräva innan man kommer fram till den tröjan etc. man vill ha och det är lätt att de understa plaggen aldrig används. Glesa trådbackar är inte bra för små plagg (sockor etc.) som letar sig ut genom hålen om man har otur och inte heller för stickade tröjor som lätt fastnar.
Vi kom fram till att det är mer praktiskt att ha klädstängerna så högt upp som man når och sen bara ha en hylla direkt ovanför. Med två blir det väldigt svårt att nå den översta.
Jag skulle inte vilja vara utan Elfas utdragbara ställning för byxor, väldigt praktisk.
Inte för att jag har många klänningar men några och de behöver mer "höjd" än det finns i ditt förslag där det är klädstänger. Däremot är den höjden lagom för skjortor. Djupa backar är opraktiska eftersom man får stå och gräva innan man kommer fram till den tröjan etc. man vill ha och det är lätt att de understa plaggen aldrig används. Glesa trådbackar är inte bra för små plagg (sockor etc.) som letar sig ut genom hålen om man har otur och inte heller för stickade tröjor som lätt fastnar.
Vi kom fram till att det är mer praktiskt att ha klädstängerna så högt upp som man når och sen bara ha en hylla direkt ovanför. Med två blir det väldigt svårt att nå den översta.
Jag skulle inte vilja vara utan Elfas utdragbara ställning för byxor, väldigt praktisk.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur skulle ni bygga här ?
Altan & Uteplats -
Hjälp mig finslipa planlösningen! Vad skulle ni göra annorlunda?
Planlösningar -
Har byggt byrå och sittbänk - vad skulle ni ha gjort annorlunda?
Möbelsnickeri -
Vad skulle du inte göra om / gjort annorlunda?
Socialt & Projekt -
Om ni skulle börja om från början med ert husbygge, vad skulle ni göra annorlunda?
Övrigt husrelaterat
Senaste från startsidan
Mest lästa artiklarna
Populärt i forumet
-
Stege och glidskydd för att göra sotaren glad?
Övrigt husrelaterat -
Vad har ni gjort med era hus idag?
Övrigt husrelaterat -
Fukt hittad efter överlåtelse besiktning i dusch vägg
Övrigt husrelaterat -
Hur får man bort kiss från skinnfåtölj?
Övrigt husrelaterat -
Laga golvur ”moraklocka”
Övrigt husrelaterat