Alltså, alla ni som tycks tycka att detta inte är ett fel och att det bara klankas på hantverkare, kanske skulle ägna en stunds tanke åt det faktum att hantverkaren i detta fallet redan bekräftat att det utförda arbetet är behäftad med det fel som TS tar upp...

Tyvärr kryllar ju detta forum av oseriösa hantverkare som tycker att allt alltid är rätt utfört och inget hellre vill än att försöka tuta i vanliga konsumenter att de ska acceptera och leva med vilken skit som helst som de ofta fått betala hutlöst dyrt för, trots att detta är ett uttalat konsumentforum...

I TS fall handlar det i alla fall om en hantverkare som har insikt och vett nog för att erkänna sitt misstag och erbjuda en kompensation. Jag kan tycka att det är ett helt ok erbjudande från hantverkaren. Om TS, liksom vissa i tråden, tyckt att det inte var så farligt så hade det blivit lite rabatt och saken var ur världen. Nu vill dock TS att jobbet ska göras om korrekt, och det är ju knappast för mycket begärt, så om hantverkaren bara har den yrkesstolthet han borde ha. Så får TS en korrekt lagd matta utan vidare bråk.

• Gilla
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
thomasx skrev:
Alltså, alla ni som tycks tycka att detta inte är ett fel och att det bara klankas på hantverkare, kanske skulle ägna en stunds tanke åt det faktum att hantverkaren i detta fallet redan bekräftat att det utförda arbetet är behäftad med det fel som TS tar upp...

Tyvärr kryllar ju detta forum av oseriösa hantverkare som tycker att allt alltid är rätt utfört och inget hellre vill än att försöka tuta i vanliga konsumenter att de ska acceptera och leva med vilken skit som helst som de ofta fått betala hutlöst dyrt för, trots att detta är ett uttalat konsumentforum...

I TS fall handlar det i alla fall om en hantverkare som har insikt och vett nog för att erkänna sitt misstag och erbjuda en kompensation. Jag kan tycka att det är ett helt ok erbjudande från hantverkaren. Om TS, liksom vissa i tråden, tyckt att det inte var så farligt så hade det blivit lite rabatt och saken var ur världen. Nu vill dock TS att jobbet ska göras om korrekt, och det är ju knappast för mycket begärt, så om hantverkaren bara har den yrkesstolthet han borde ha. Så får TS en korrekt lagd matta utan vidare bråk.
eftersom du och ts har sett mer av badrumet än oss andra så är det lättare för er att få en uppfattning hur fel mattan är , jag har bara sett en bild och det är svårt att se hur fel det är .
Om ts länkar mer bilder så att alla andra kan bilda sig en uppfattning av felet .

Jag bor själv i ett hus där det mesta är snett, men i det här fallet, utan ha sett andra bilder, skulle jag velat ha det rakt där man går in o ut. Av nån anledning tittar man mer på tröskeln än bakom toaletten.

• Gilla
shadowfire och 1 till
  • Laddar…
Om väggarna är raka (vilket vi inte vet) så är det klantigt gjort. Men som golvläggaren säger så är det i så fall ett kosmetiskt fel och rent juridiskt så är nog 20% vad TS kan hoppas på.

Snigla skrev:
För en gångs skull tror jag inte det är lönt att försöka förklara "varför"... om du inte förstår, så får vi nog lämna det där helt enkelt.

God Jul på Dig!
Eller som Stenmark skulle sagt: det är int så lätt at förklar för en som int begrip!!!

Autodidak1 skrev:
Om väggarna är raka (vilket vi inte vet) så är det klantigt gjort. Men som golvläggaren säger så är det i så fall ett kosmetiskt fel och rent juridiskt så är nog 20% vad TS kan hoppas på.
Golvläggaren tycker såklart att det inte är fel mer än till 20%,och hur ser det ut vid tröskel,där ser det ut att inte vara tätat eller uppvikt är det oxå kosmetiskt ? skulle du vilja ha det såhär i ditt badrum ? Sluta försvara klanteri

Elkludde skrev:
Golvläggaren tycker såklart att det inte är fel mer än till 20%,och hur ser det ut vid tröskel,där ser det ut att inte vara tätat eller uppvikt är det oxå kosmetiskt ? skulle du vilja ha det såhär i ditt badrum ? Sluta försvara klanteri
Sluta totalsåga saker som du inte har all info om ? bäst vore det att få mer info från ts

• Gilla
Hyltran från Veglemyren och 1 till
  • Laddar…
Polos skrev:
Sluta totalsåga saker som du inte har all info om ? bäst vore det att få mer info från ts
Tillhör du hantverkarskaran,jag kan inte få det till annat,jag har rätt att tycka vad jag vill om detta

Elkludde skrev:
Tillhör du hantverkarskaran,jag kan inte få det till annat,jag har rätt att tycka vad jag vill om detta
Vi hantverkare älskar att fuska. Likaså vill undersköterskan misshandla patienten och advokaten sätta dit sin klient........jag vet inte!?

• Gilla
Hyltran från Veglemyren och 3 till
  • Laddar…
Nils82 skrev:
Vi hantverkare älskar att fuska. Likaså vill undersköterskan misshandla patienten och advokaten sätta dit sin klient........jag vet inte!?
Man kan ju vända på det lite, hantverkaren vill väl helst bli klart så snabbt som möjligt, framförallt om man lämnat fast pris på jobbet, sjuksköterskan har ingen ekonomisk vinst i att göra varken eller, advokaten har väl troligen mest vinst i att processen tar så lång tid som möjligt för att kunna fakturera så mycket som möjligt.

Blir med fundersam på detta forumet mer än en gång när slogan är "på konsumentens sida" så sitter det en hela massa personer från andra sidan och försvarar taffliga saker hantverkarna gjort.
Det verkar ju att det är större chans att hela TS hus är ett fuskbygge än att mattläggaren lyckats lägga mattan snett.

Elkludde skrev:
Ja jag är hantverkare , jag är också konsument och ser saker från båda sidor . Och en sak vet jag som både hantverkare och konsument det finns alltid två sidor på ett mynt , så länge vi inte har all info så ska man inte döma åt något håll

• Gilla
Hyltran från Veglemyren och 6 till
  • Laddar…
TS och mattläggaren har kanske kommit överens och lagt locket på

Elkludde skrev:
TS och mattläggaren har kanske kommit överens och lagt locket på
Kan ju bli så ibland när man lägger upp saker på nätet och rätt person får se det...

nissenhj skrev:
Är det kanske du som är den aktuelle mattlaren? :)
Shit, påkommen! Jag hade nog dratt för många pilsner när jag la den där. Men fakturan fick jag iväg snabbt iallafall ;).

Nej, allvarligt det är inte jag. Men precis som många andra här vill jag gärna se bilder på motstående vägg innan jag tyckar att man kan dra några slutsatser.

Polos skrev:
Ja jag är hantverkare , jag är också konsument och ser saker från båda sidor . Och en sak vet jag som både hantverkare och konsument det finns alltid två sidor på ett mynt , så länge vi inte har all info så ska man inte döma åt något håll
Jag tycker du har rätt, men ändå fel. Eftersom detta är ett forum för konsumenten så är det naturligt att det är den sidan vi utgår från. Vi får förutsätta att det som presenteras är sanningen, då allt annat är ointressant. Det kommer nämligen aldrig vara så att hantverkare medverkar i debatten aktivt, dels för att vederbörande sannolikt inte hittar hit men även för att det faktiskt inte är tillåtet enligt sajtreglerna. Så med det som bakgrund går det med din (annars vettiga) utgångspunkt aldrig att ha en åsikt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.