27 074 läst · 213 svar
27k läst
213 svar
Hantverkare i bostadsrätten
Stolen togs loss för att blåsa in relingen sen är stolen hastigt monterad, de skulle satt ny fog, på min ifö toa är anslutningen i bakkant så packnkngen är synlig om man kolar in bakom toan.
Är det samma på din borde man se om packningen/Gummimanschetten mellan toastolen och avloppet sitter dåligt/torr/sliten osv.
Är det samma på din borde man se om packningen/Gummimanschetten mellan toastolen och avloppet sitter dåligt/torr/sliten osv.
Tack för svaret, då förstår jag det lite bättre.Freeddee skrev:Stolen togs loss för att blåsa in relingen sen är stolen hastigt monterad, de skulle satt ny fog, på min ifö toa är anslutningen i bakkant så packnkngen är synlig om man kolar in bakom toan.
S Sarah67 skrev:Dags för en liten update. Efter reliningen så började det lukta avlopp i badrummet. Jag städade, hade vatten på under en tid eftersom toalleten inte användes på flera veckor men inget hjälpte. Så jag började lukta runt olika delar i badrummet. Då upptäckte jag att fog mellan toalettstolen och golvet är jätte skadad vilket tyder på att relining firma tog av den och satte tillbaka den under tiden de jobbade i min lägenhet (medan jag var på semester). Fick ingen info om detta heller….Jag antar att avloppslukten kommer på grund av att toalettstolen inte är rätt positionerad? Relining firma är på semester så jag måste orka med den dåliga lukten samt att jag fortfarande inte har något kök.
Tror att man har gått ifrån att skruva fast vc stolar, det gör ju hål i fuktspärren i golvet och kan också ev skada värmeslingor i golvet.S Sarah67 skrev:Dags för en liten update. Efter reliningen så började det lukta avlopp i badrummet. Jag städade, hade vatten på under en tid eftersom toalleten inte användes på flera veckor men inget hjälpte. Så jag började lukta runt olika delar i badrummet. Då upptäckte jag att fog mellan toalettstolen och golvet är jätte skadad vilket tyder på att relining firma tog av den och satte tillbaka den under tiden de jobbade i min lägenhet (medan jag var på semester). Fick ingen info om detta heller….Jag antar att avloppslukten kommer på grund av att toalettstolen inte är rätt positionerad? Relining firma är på semester så jag måste orka med den dåliga lukten samt att jag fortfarande inte har något kök.
Om det är en akut vattenläcka kan ju hela lägenheten behöva rivas om de inte torkar upp vattnet fort!S Sarah67 skrev:
Det förstår du väl åtminstone?
Själv har jag varit med om att räddningstjänsten gått genom min lägenhet för att rädda en tant som ramlat och skadat sig. Det är sånt som händer.
Något har verkligen gått sönder i det här landet..
Produkter som diskuteras i tråden