6 775 läst · 35 svar
7k läst
35 svar
Handrensat tomten, helt justerad själv...
Byggimpert, kocken meddelar att det är mkt enkelt att göra äggcocotter.
Knäck ett ägg eller två i portionsskål, rör lite med en gaffel. Lägg i tex strimlor av lax, skinka om så önskas. Krydda med örtkryddor, salt eller annat. Ställ i djup tallrik med vatten. Micra i ca 2 minuter på full effekt. Ytan skall vara krämig. Jättegott!
Knäck ett ägg eller två i portionsskål, rör lite med en gaffel. Lägg i tex strimlor av lax, skinka om så önskas. Krydda med örtkryddor, salt eller annat. Ställ i djup tallrik med vatten. Micra i ca 2 minuter på full effekt. Ytan skall vara krämig. Jättegott!
Tack, (särskilt till kocken ), det låter jättegott och enkelt, den svårighetsgraden låter perfekt för mig under denna tid på året , jag ska def. pröva.Hemmakatten skrev:Byggimpert, kocken meddelar att det är mkt enkelt att göra äggcocotter.
MVH//Christina.
8) Om man nu inte har micro, finns det en lösning för ugn angående dessa cocotter?Hemmakatten skrev:Byggimpert, kocken meddelar att det är mkt enkelt att göra äggcocotter.
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Christina, hoppas din fot börjar bli bättre! Om bara min vanliga dator inte varit på reperation skulle jag muntrat upp dig med bilder på hur snyggt det blir med kantstenen!!!! Men tyvärr vill inte denna skitdator och min kamera vara kompisar... Med andra ord är min mans revben bättre och sen lyfter svärfar allt tung!
Det blir sååå snyggt! ;D
Det blir sååå snyggt! ;D
Hej Christina!byggimpert skrev:
Har glömd kolla "trädgård" några dagar, därför inget svar föränn nu - har du blivit bättre?
Jag är ingen superexpert, men det hör med till läkarjobbet att veta lite om mycket, hehe.
Med lång tid menar jag upptil 4-6 mnd. Nerver växer mycket långsamt, jft till ex om man får et skavsår i huden.
Behandling av dropfot som är orsakat av trauam el "yttre kompression", dvs bla. inte är orsakad av sjukdom som drabbar närvfunktion (lite sannolikt hos dig, då dessa utvecklas långsamt):
1. Expektans
2. Sjukgymnastik, ev fotskena
3. Kirurgi i sällsynta och speciella fall, evt därsom ingen förbättring utöver dessa 4-6 mnd.
Så mitt råd är boka en tid hos din distriktsläkre för diskussion om det behövs sjukgymnastisk/fotskena.
Lycka till!
mvh hanneli
Tack för svaret hanneli,hanneli skrev:
Hmm....., 4-6 månader :-/, det var länge det.
Det har faktiskt blivit lite bättre jag kan röra tårna såpass att jag inte behöver räta ut dem med handen, om de viker sig under foten, om det nu är någon förbättring värd namnet :-/
Men jag kan fortfarande inte lyfta foten, vilket gör att jag får gå så sakta för att inte snubbla, för att inte tala om hur knäppt det ser ut när man lyfter upp hela knäet, som en dressyrhäst, på ena benet för att få foten att hänga med :.
Men-men.... det är väl bara att vänta och se, någon fotskena behöver jag nog inte, åtminstone inte så länge jag har semester, för nu kan jag ju hasa mig fram i min egen takt .
MVH//Christina.
Tack Lisa , men som du ser av hanneli's svar så kanske det tar ett tag innan detta har gett sig, så du har gott om tid att muntra upp mig med bilder på din fin-fina kantstenFlitigaLisa skrev:
MVH//Christina.
Du får lyfta det andra benet lika högt, så det blir lite balkans i det hela... ;Dbyggimpert skrev:
Nejdå jag ska inte vara elak. Men en fotskena är ingen dum idé tycker jag, det är dumt att snubbla över en hängande fot om man skulle få bråttom eller så. I vilket fall som helst tycker jag du ska beställa en tid hos en distriktsläkare för bedömning och även så till en sjukgymnast, om inte annat för att få dels lite tips, och dels för att få skadan dokumenterad.
Krya på dig!!!
Förresten! Nu har jag börjat måla, och det blir jättebra!!! Vi gillar verkligen det medelhavsblåa. Det jag däremot INTE gillar lika mycket är att färgen är väldigt glansig, trots att den är halvblank. Men det lägger sig nog efter ett tag hoppas jag. Just nu fick jag gå in för det kom en regnskur, men så fort den är över ska jag ut till garaget igen och skrapa lite mer färg. Eller tvätta rcäket ner till källaren kanske.... Det gäller att passa på då man är ensam hemma... :
Hej, jag hittade ditt mail om peroneuspares. Jag håller på att bli tokig, jag har peroneuspares på vä underben och foten är helt lam. Har varit så i fem månader. Doktorn kan inte hitta någon klämskada, jag är röntgad ländrygg, bäcken, höft, låt och knä har du blivit bra finns det något hopp. Snälla svara så blir jag jätteglad att få kontakt med någon med samma problem.
Elisabeth
Elisabeth