Är det verkligen ingen som har jämfört priserna i Estland/Lettland/Litauen/Polen/tyskland?

Vi åker om ett par veckor men det känns ju lite onödigt att behöva kuska mellan alla dessa länder för att leta efter det landet som är billigast.....enklast vore om man fick veta innan, vilket land som har billigaste KAKEL / KLINKER / PARKETT / KÖK / VITVAROR, av dessa länder.

Eller är det så att priskillnaderna mellan dessa länder är så små att det inte spelar någon roll till vilket land man åker?

Jesca_j skrev:
Är det verkligen ingen som har jämfört priserna i Estland/Lettland/Litauen/Polen/tyskland?
Hej igen

Jag kan inte hitta länkarna (omformaterad dator :() men när jag kollade runt på polska hemsidor hade de material som var i snitt 50% billigare jämf. mot Sverige. Och då hade jag surfat runt i polen i ett halvår.
När jag kom fram till det nöjde jag mig med det och kollade inte vidare hur polska priser stog mot lettiska, estniska och litauiska. Tyskland gick bort ganska omgående eftersom de tydligen köper ganska mycket från just polen.

Min bekant, Robert Rildmar, som var min tolk när jag var i polen kommer för övrigt att få hit lite "smakprover/varuprover" från polen snart. Ni som är intresserade av ev. inköp från polen kan gå in på hans hemsida http://www.rildmar.se och kontakta honom.

Said

Idag har jag varit och köpt Balt-fraktaren!!
(VW-buss modell -89) ;D

Så om en eller två veckor bär det iväg österut via Kapellskär till Paldiski (Estland) för ev. rundtur via Lettland, Litauen och Polen, om ingen lyckas hitta jämförpriser mellan länderna innan!

Jesca_j skrev:
Idag har jag varit och köpt Balt-fraktaren!!
(VW-buss modell -89)  ;D

Så om en eller två veckor bär det iväg österut via Kapellskär till Paldiski (Estland) för ev. rundtur via Lettland, Litauen och Polen, om ingen lyckas hitta jämförpriser mellan länderna innan!
Kolla gärna www.wood-me.com och sök på det du skall köpa, du kan söka på varje land, du hittar allt från friggebodar till färdiga hus, maskiner, badtunnor etc
Lycka till och mejla mig gärna
Mvh
Göthe

• Gilla
Marccap
  • Laddar…
Polen är det som lockar för vår del (geografi ni vet...). Men hur i hela fridens namn bär man sig åt för att prata med folk i Polen. Det skulle ju vara praktiskt att "grunda" lite innan man åkte liksom och ta lite kontakter. Finns det ingen som har en polsk släkting som kan sälja lite konsulttjänster som telefonpratare åt mig.

För övrigt kan jag ju meddela att jag varit inne på IKEAs hemsida i Polen och kollat på kök. De är ungefär 50% billigare och de borde ju vara någorlunda samma sak tycker jag.

För dom som är intresserade av att köpa FRANKE diskbänkar så finns dom Polska priserna på www.franke.pl

Hittade dessa hemsidor i Estland.

http://www.ehituseabc.ee/

http://www.puumarket.ee/ (tunga byggmtrl)

Själv så letade jag lättbetong, och för de som behöver mycket, så kan man köpa direkt från fabrik i Estland (så länge det varar...).

-AU

Vilken fabrik då ?!? Låter mkt intressant ! Behöver 280 m2 365-400mm, helst stående element. Vet du om de har stående väggelement eller bara block ?

Husbyggarn skrev:
Bodde alla sex nätterna på [länk] , nackdelen var att det låg en bit utanför staden men fördelarna övervägde: 1)Bara det att slippa ödsla energi på hitta nytt fräscht ställe för dito pengar (130zl/natt) 2) Inhägnat område med parkering för bil och släpvagn!
Tackar för tipset! :D

Husbyggarn:

Kollade ni på vitvaror? Vilka märken fanns och hur låg priserna?
Vilken färja tog ni och vad kostade den?

MrMagic skrev:
Vilken fabrik då ?!?  Låter mkt intressant !  Behöver 280 m2 365-400mm, helst stående element. Vet du om de har stående väggelement eller bara block ?
Fabriken heter, Aeroc

www.aeroc.ee

De har bara "block" ej element (mig veterligen)

Mer info kan du få från Andreas Kalvik

andres.kalvik@aeroc.ee

-AU

Hej,

Enda problemet med att handla i Polen verkar vara garantier. Pratade med Gorenje i polen och de sa att det skulle vara garanti som gick att utnyttja i sverige men sa också att jag är tvungen att ringa och kolla med svenska gorenje. Så jag gjorde och de sa att garantin endast gäller i det land som produkten är köpt i.
Undra om de sa så endast för att det vill sälja saker i sverige?
Någon som vet någe mer när det gäller garantier.

Tack och trevlig helg!
/N

De stora märkena brukar ha "världsgaranti", dvs gäller i alla länder. Dock kan det ju vara så att agenturen i ett visst land inte går igenom ett producentägt företag, och då vill de ju klart inte hantera "andras" garantier.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.