199 läst · 1 svar
199 läst
1 svar
Håller min bosch skruvdragare på att ge upp?
Har haft en blå bosch gsr 12v-35 I kanske 6 år som tjänat mig oerhört väl.
Nu när jag skulle borra lite så kom en mystisk rökpuff och röklukt från maskinen och jag tänkte att nu är det väl kört. Men jag lät den vila, bytte batteri och borrade vidare utan problem. Lite bränd lukt men märker inte av något annat fel på den.
Dock är frågan om den ändå börjar ge sig? Ska skruva trädäck om några veckor i stugan och funderar på om kanske bäst att köpa en ny ändå?
Nu när jag skulle borra lite så kom en mystisk rökpuff och röklukt från maskinen och jag tänkte att nu är det väl kört. Men jag lät den vila, bytte batteri och borrade vidare utan problem. Lite bränd lukt men märker inte av något annat fel på den.
Dock är frågan om den ändå börjar ge sig? Ska skruva trädäck om några veckor i stugan och funderar på om kanske bäst att köpa en ny ändå?
Om det är en 35:a med borstlös motor så finns det bara 2 orsaker: Skräp i batteriinterfacet eller ett elektronikfel. Om Du öppnar kåpan på borren lär det synas på elektronikkortet. Enklaste sättet att ta död på en borstlös maskin är att använda den när det regnarmaskeradeproggaren skrev:
Har haft en blå bosch gsr 12v-35 I kanske 6 år som tjänat mig oerhört väl.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Skruvdragare Bosch GSR 18v-60 c Uppsala
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Reparera en blå bosch skruvdragare GSR-18-2 Li Plus ?
Teknik -
Vilken skruvdragare, blå Bosch 18v
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Bosch slagskruvdragare la av..
Multimaskinblad som håller måttet till Bosch maskin?
Verktyg, Maskiner & Fordon
Senaste från startsidan
Populärt i forumet
-
Fel hjul
Dagens verktygsinköp!
Hur fixar man sönderfryst ejektor i högtryckstvätt?
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Verktyg, Maskiner & Fordon