Microkatten
Tummen upp för arkitektur och byggnadssätt! Hoppas att programmet blir lite inspiration till fler arkitekter, byggare och beställare att våga vara individuella. Detaljer spelar roll, och både form, material och färgval blir viktiga i helheten. Att bygga mindre (inte för att just detta objekt var så litet), men bättre, borde ligga i tiden. Kloner av stora svarta betonglådor med vita rum känns som gårdagens nyheter.

Tyvärr har jag tröttnat på program-formatet, åtminstone i den svenska versionen. Det blir extremt mycket upprepande drama i avsnitt efter avsnitt. Mark borde tagga ner lite.
 
  • Gilla
DiscoDuck och 2 till
  • Laddar…
Såg precis avsnitet.

Väldigt fint hus!

Jag gillade verkligen idén bakom. Stort tack till @Staffan Michelson som kom in och svarade på frågor i tråden. Avvattningen av innergården var min enda fråga med.

Jag uppskattar arkitektur som vågar lite. Och när man hittar hantverkare man kan färdas tillsammans med mot sin vision eller dröm.

Tycker det är väldigt många som bygger med blandade materialval. Där man gör avkall på visionen för att man har nått eget material som man råkar gilla (men som inte passar in).

Här ser man verkligen en tanke och en byggnad som hänger ihop

"Budgetöverdraget" är väl inom de 25% man får räkna med på byggprojekt. Speciellt när det varit pest och krig.

Det här var dessutom ett av de avsnitten med minst drama och mer fokus på bygget och processen kring det :)
 
  • Gilla
E-L J och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.