57 164 läst · 513 svar
57k läst
513 svar
Ha cash på hög
Går ens ägaren till pengarna själv på banken? De hade jag aldrig gjort, Bankmannen får väl för tusan komma hem till mig om de vill mig något om jag har de pengarna Man har dessutom lojala anställda som tar hand om ekonomin.C cpalm skrev:
Sen måste de vara en mindre/medelstor bank som skulle bocka sig för de pengarna med tanke på vilka pengar de stora företagen sitter inne med.
Om det blir så illa och någon vill dig illa. Tror du att en hagelbrakare kommer rädda dig då? Ganska ineffektivt vapen om 20 pers attackerar dig samtidigt. Du kommer kanske döda 2 st men sen då ?slaskman skrev:
M
Markarbetaren
Medlem
· Halland
· 4 370 inlägg
Markarbetaren
Medlem
- Halland
- 4 370 inlägg
Eftersom pengar då är värdelösa enligt din mening men vapen "is da shit" så känner jag mig tryggare med sedlar än med en hagelbössa som många vill stjälaslaskman skrev:
M
Markarbetaren
Medlem
· Halland
· 4 370 inlägg
Markarbetaren
Medlem
- Halland
- 4 370 inlägg
Blir det anarki så instiftar snart kungen lagar som det var förr, dödsstraff för tjuvskytte på kronans mark. Ja all privat mark kommer ju naturligtvis tas i beslag av kronan också.M MagHam skrev:
Senast vi hade en riktig svältkatastrof blev det i varje fall ingen anarki även om antalet inbrott i matbodar sköt i höjden någonting alldeles otroligt.
Jag tror att en gammal hagelbössa kan fylla en viktig funktion när det gäller att skaffa sig en skrake att stoppa i grytan på olovlig tid och kanske för att skrämma bort någon tjuv från potatiskällaren men någon anarki tror jag inte på.
I USA där de har enorma klassklyftor och en extremt våldsam kultur kan det däremot gå annorlunda till.......
Jag tror att en gammal hagelbössa kan fylla en viktig funktion när det gäller att skaffa sig en skrake att stoppa i grytan på olovlig tid och kanske för att skrämma bort någon tjuv från potatiskällaren men någon anarki tror jag inte på.
I USA där de har enorma klassklyftor och en extremt våldsam kultur kan det däremot gå annorlunda till.......