45 848 läst · 81 svar
46k läst
81 svar
Grannen har satt upp monsterfläkt!
Ja, så tolkar jag det. Men är inte bullerexpert och domen är 29 sidor lång plus 11 sidor i det överklagade beslutet. Har inte läst allt.K klimt skrev:
Skaffa pinch off tång så tystnar den....H Hellre än bra skrev:Vi bor i ett villakvarter med 7 meter mellan husen.
Vår granne har satt upp en ny luft-luft-fläkt (dubbla utblås!!) på sidan av sitt hus - som gränsar mot vårt hus.
Nu vid vår ingång låter det ständigt som att ett mindre dieselaggrerat är på och vi hör det till och med in i huset.
Jag har mätt upp det (med mobilen) och det är ca 50 dB.
Vad kan jag göra?
Grannen säger att de har haft leverantören där och de tycker inte den låter orimligt mycket...
Mycket tål jag men sådana där fläktljud är bland det värsta som finnsH Hellre än bra skrev:Vi bor i ett villakvarter med 7 meter mellan husen.
Vår granne har satt upp en ny luft-luft-fläkt (dubbla utblås!!) på sidan av sitt hus - som gränsar mot vårt hus.
Nu vid vår ingång låter det ständigt som att ett mindre dieselaggrerat är på och vi hör det till och med in i huset.
Jag har mätt upp det (med mobilen) och det är ca 50 dB.
Vad kan jag göra?
Grannen säger att de har haft leverantören där och de tycker inte den låter orimligt mycket...
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Jo så kanske det är men att få någon granne att göra det, privat el gud förbjude ett företag. Jag bodde en bit från en restaurang med ett förskräckligt fläktljud ingen gjorde något åt detBananskalare skrev:
Om du läser här någon gång TS, så får du gärna uppdatera hur det gick med saken.
Liknande trådar
-
Kan jag kräva att grannen sätter upp rasskydd?
Juridik -
Grannen har satt upp solceller o vi blir bländade.
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Grannen sätter upp stolpar för hästhage på min mark
Juridik -
Grannen överklagade mitt bygglov i 3år, nu har han satt upp en friggebod på tomtgräns
Bygglov -
Grannen vill sätta upp staket med grind i.
Trädgård allmänt