13 521 läst · 64 svar
14k läst
64 svar
Grannen bygger insynsskydd i tomtgräns
Saken är ju den att ett forum är till för diskussioner mellan medlemmarna. Det är inte en frågelåda där man ställer en fråga, får svar och sen tar bort frågan. Vill man ha den typen av hjälp får man nog vara beredd att betala för den och ställa den till en lämplig jurist exempelvis.roggan999 skrev:OKEJ, OKEJ, DU HAR RÄTT, JAG BORDE LÄST ANVÄNDARVILLKOREN NOGGRANNARE!!!!
TROR INTE DET ÄR MÅNGA SOM ÄR SÅ DUKTIGA ATT DE LUSLÄSER "ANVÄNDARVILLKOREN" INNAN MAN BLIR MEDLEM. GÖR DU DET?
JAG TRODDE OCH TOG LIKSOM FÖR GIVET ATT MAN BESTÄMMER ÖVER SINA EGNA TRÅDAR
OCH NEJ, JAG KOMMER ALDRIG MER ATT STARTA EN TRÅD HÄR, DET KAN DU GE DIG FAN PÅ.
Forumet däremot är till för att din fråga framöver kommer hjälpa fler i samma situation. Hade det bara varit du som skrivit i tråden hade det väl varit OK att ta bort kan jag tycka men när 10-20 andra personer har skrivit i den så är det ju inte enbart trådstartaren som bidragit, tvärt om. Ser man det så, är det lättare att förstå varför man inte kan ta bort tråden. Det gäller nog de flesta forum dessutom. Tänk om trådstartaren av forumtrådar som är hundratals sidor långa med mängder av deltagare bara skulle få för sig att "nä, nu tar vi bort tråden"?
"Släpp och gå vidare bara" Ja om det gick, det har jag gjort sen länge, men tråden lever sitt eget liv och jag kan inte få stopp på den, den kommer att finnas här "levande" vad jag än gör FOREVER. Är det verkligen vettigt eller vadå???Hep skrev:
roggan999 skrev:
Jag tycker det är aningen idiotiskt att någon tror att man äger en tråd och skulle har rätt att ta bort den och därmed tillintetgöra vad andra har publicerat. Hur skulle någon annan än forumägarna (och möjligen svensk domstol) kunna ha den rätten? Sen framstår det även som tämligen ouppfostrat att "skrika", vilket är den vedertagna tolkningen av att skriva med enbart versaler.roggan999 skrev:
Vad spelar det för roll?roggan999 skrev:
Absolut! Synnerligen vettigt!roggan999 skrev:
Fattar inte hur någon kan försvara detta att man inte kan redigera/ta bort felaktigheter?!Tomtom79 skrev:Saken är ju den att ett forum är till för diskussioner mellan medlemmarna. Det är inte en frågelåda där man ställer en fråga, får svar och sen tar bort frågan. Vill man ha den typen av hjälp får man nog vara beredd att betala för den och ställa den till en lämplig jurist exempelvis.
Forumet däremot är till för att din fråga framöver kommer hjälpa fler i samma situation. Hade det bara varit du som skrivit i tråden hade det väl varit OK att ta bort kan jag tycka men när 10-20 andra personer har skrivit i den så är det ju inte enbart trådstartaren som bidragit, tvärt om. Ser man det så, är det lättare att förstå varför man inte kan ta bort tråden. Det gäller nog de flesta forum dessutom. Tänk om trådstartaren av forumtrådar som är hundratals sidor långa med mängder av deltagare bara skulle få för sig att "nä, nu tar vi bort tråden"?
Om frågan är felaktig då är väl svaren inte relevanta heller, hela tråden faller ihop som ett korthus!? Eller hur! Finns det något i denna fråga som ger något överhuvudtaget? Ja möjligen att man inte kan ångra sina inlägg, men det var inte så det var tänkt...
Men ok om man inte kan ta bort tråden, så borde man i alla fall kunna rätta till det man skrivit skrivit så det framgår tydligt för ATT NÅGOT HAR ÄNDRATS. Det fungerar inte att lägga in det som en kommentar eftersom alla inte läser alla kommentarer
Jag tror inte jag "äger tråden" men att jag äger MINA INLÄGG OCH TEXTEN JAG SKRIVIT, DET ÄR JAG SÄKER PÅ. OCH JAG SKRIKER FÖR JAG ÄR FÖRBANNAD!Alfredo skrev:Jag tycker det är aningen idiotiskt att någon tror att man äger en tråd och skulle har rätt att ta bort den och därmed tillintetgöra vad andra har publicerat. Hur skulle någon annan än forumägarna (och möjligen svensk domstol) kunna ha den rätten? Sen framstår det även som tämligen ouppfostrat att "skrika", vilket är den vedertagna tolkningen av att skriva med enbart versaler.
Och att vara förbannad är kanske ouppfostrat vad vet jag?
Näää det är ingen som förstår någonting. Och jag tänker inte förklara. Jag försöker avsluta mitt medlemskap i forumet i stället. OM det går vill säga?Alfredo skrev:
Då får du nog acceptera att vi inte förstår din upprördhet.roggan999 skrev:
Absolut! Klart det går! Det du publicerat kommer dock antagligen att finnas kvar för evigt.roggan999 skrev:
Keiller skrev:
Nä det går inte att stänga ner kontot heller, HELA DJÄVLA FORUMET ÄR EN DÖDSFÄLLA verkar detAlfredo skrev: