Skumpe Skumpe skrev:
Göran Persson, fd statsminister, styrelseordförande i Swedbank. Han hade kunnat säga till Kaj - här får du fem miljoner om jag aldrig mer ser ditt ansikte - och saken hade varit klar. Pengarna hade inte märkts i Görans kassa.

Istället har geniet GP tvistat om bajs, bokstavligen, i tio års tid. Hur snål får man vara? Det är väl sånt här pengar är till för?
Jo, att bara köpa loss arrendatorn hade ju varit en fair lösning.
Men med min kännedom om GP så skulle han inte gå med på att betala 5 kr ens.

Man kan bara betänka att han såg till att bo gratis i Sagerska palatset. And Statsministrar betalade.
Och han snodde med sig möblerna därifrån för en symbolisk summa när han slutade.
Han SKA HA sin vilja fram gratis.
 
Undvik personliga påhopp på båda parter
 
Jag vill för övrigt minmas av podden att Persson/Steen erbjudit 70 tkr för att lösa arrendet. Ett skambud förvisso, men ändå ”riktiga” pengar.
 
  • Gilla
gråsten
  • Laddar…
J
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Nu var det inte ett attefallshus vi diskuterade, utan nuvarande byggnad från 60-talet. Min poäng var bara att man ska vara försiktig när man försöker applicera dagens regler på något som gjordes i en annan tid under ett annat regelverk.

Jag var nog förvisso lite snett ute med att strandskyddet alltid automatiskt upphävdes när man byggde förr, men det var oavsett varken min huvudpoäng eller det du ifrågasatte, så det kanske vi bäst lämnar därhän.
strandskyddet kom 1975. Var det byggt innan så är det inga problem. Var det ett svartbygge så är det preskriberat. Du kan gå in på Lanmäteriet hemsida och se kartbild från 1975 om huset fanns där eller inte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.