S Silverminken1 skrev:
Hur gick det?
Tyvärr rätt tydligt att vi inte får veta det.
 
H
S Stenper skrev:
Hej alla, jag har ofta läst om "problemgrannar" här på forumet och varit glad att jag inte har några sådana! Trodde jag....När vi för några dagar sedan kom till vårt fritidshus visade det sig att grannen byggt ett stort utekök där merparten ligger på vår tomt. När jag påpekade detta för grannen medgav han efter en stund att det var vår tomt men att det kostat så mycket att bygga att han inte tänker flytta det! Skulle säga att grannen nu ockuperar åtminstone 15 kvm (av våra 600 kvm tomt). Uteköket är ca 5 meter från vårt hus och det första jag ser genom fönstret i stora rummet. Grannen anser att jag är en larvig "paragrafryttare" som säger att köket ska in på hans tomt.
Jag har två frågor: tycker ni att man får acceptera något liknande och vad har jag för rättsliga möjligheter att få bort skiten? Jag fattar att jag inte bara kan riva det, vore dessutom svårt, köket är murat och skulle jag då skära av det med vinkelslipen i tomtgränsen??
Mycket tacksam för tips!
Hur gick det?
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
T
Vi är nog många som är väldigt intresserade av hur det hela slutade/pågår 😁
Sen förstår jag om det kan finnas omständigheter som gör att man inte vill skriva om det och det är förståeligt. Men @Stenper skriv gärna om problemet löst sig eller om det inte hänt något med det eller om du helt enkelt inte vill skriva mer om det.

Gott nytt år!!
 
  • Gilla
AMR74 och 4 till
  • Laddar…
Nyreggat konto med sitt första inlägg i den här tråden, jag tänker att det kanske är grannen som levererar en liten nyårspik? I så fall har det nog inte gått så bra för ts
 
D
A ajn82 skrev:
Nyreggat konto med sitt första inlägg i den här tråden, jag tänker att det kanske är grannen som levererar en liten nyårspik? I så fall har det nog inte gått så bra för ts
Medlem sen 2020, första inlägget nu. Typ som alla inlägg om ”är det här ett dolt fel” och andra brinnande ämnen.
Känner hur konspirationsteorierna kittlar till.
 
  • Gilla
Risarvaren och 1 till
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
Nyreggat konto med sitt första inlägg i den här tråden, jag tänker att det kanske är grannen som levererar en liten nyårspik? I så fall har det nog inte gått så bra för ts
Något måste ju vara det först eller? :)
 
  • Gilla
Hep
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Du säger
”Och kan inte låta bli att bli nyfiken: på vilket sätt är jag inte insatt i sakfrågan ”

Se Dina tidiga inlägg i tråden, där du hävdar att det är byggnadsnämnden TS ska vända sig till. De som föreslog kronofogden hade minsann fel, de hanterar bara pengafrågor.

Solklarare än så kan det väl inte bevisas att du INTE hade koll i sakfrågan.
Själv har jag begärt särskild handräckning hos kronofogden efter att kommunen dragit ledning över min fastighet utan avtal med mig.
Och även fått rätt efter motpartens överklagan av kronofogdens beslut till tingsrätten.
Så påståendet att kronofogden bara hanterar pengafrågor må vara tvärsäkert men är trots det fel.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Hasse Sandin och 11 till
  • Laddar…
F Fuktskadad09 skrev:
Själv har jag begärt särskild handräckning hos kronofogden efter att kommunen dragit ledning över min fastighet utan avtal med mig.
Och även fått rätt efter motpartens överklagan av kronofogdens beslut till tingsrätten.
Så påståendet att kronofogden bara hanterar pengafrågor må vara tvärsäkert men är trots det fel.
Det torde va ställt över all rimlig tvivel men det dyker upp killgissare i alla trådar, tyvärr…
 
  • Gilla
Risarvaren
  • Laddar…
S Stenper skrev:
Hej alla, jag har ofta läst om "problemgrannar" här på forumet och varit glad att jag inte har några sådana! Trodde jag....När vi för några dagar sedan kom till vårt fritidshus visade det sig att grannen byggt ett stort utekök där merparten ligger på vår tomt. När jag påpekade detta för grannen medgav han efter en stund att det var vår tomt men att det kostat så mycket att bygga att han inte tänker flytta det! Skulle säga att grannen nu ockuperar åtminstone 15 kvm (av våra 600 kvm tomt). Uteköket är ca 5 meter från vårt hus och det första jag ser genom fönstret i stora rummet. Grannen anser att jag är en larvig "paragrafryttare" som säger att köket ska in på hans tomt.
Jag har två frågor: tycker ni att man får acceptera något liknande och vad har jag för rättsliga möjligheter att få bort skiten? Jag fattar att jag inte bara kan riva det, vore dessutom svårt, köket är murat och skulle jag då skära av det med vinkelslipen i tomtgränsen??
Mycket tacksam för tips!
Hur har det gått men detta?
Bra för din del hoppas jag.
 
  • Gilla
HeyJon och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.