V videopac skrev:
Förstod inte riktigt varför man ville ha ett hönshus (hönsgrotta?) i huset? Verkar ju inte direkt vara någon lantbrukarfamilj som byggt huset.
Det kanse är en lantbrukarfamilj, verkar ju även ha en lada(barn) :cool:

• Gilla
videopac
  • Laddar…
M maria01 skrev:
Hoppas den svenska versionen blir lika bra som originalet med kevin mccloud jag har sett alla avsnitten bästa är att det stor blandning på husen och budget och många bygger själva från fornborg till extrem lyx kåk men har svårt att se det i Sverige tyvärr
Av det lilla man sett på reklamspottarna så verkar det ju vara åt det hållet! (Och förhoppningsvis inte lika mycket kindpussande som i vissa program!;);))

• Gilla
maria01
  • Laddar…
I Sverige har väl ALLA utom arkitekterna tolkningsföreträde. Vilket gör att det blir så tråkigt byggt :D

I länder där arkitekter och stadsplanerare får råda framför politiker och "NIMBY" är det ju mycket mer spännande än svenska kuber och hammarby sjöstad/djurgårdsstaden där man låter pengar och "ingen får bli kränkt" gå före formspråk :)

• Gilla
MetteKson
  • Laddar…
Hej ! Ett Otroligt Fantastiskt Galet Utsökt Hus! Om det ej är Sålt än.......Anmäler jag mig Frivilligt att Fixa Rätt Grönska inomhus......i detta Hus ! Galet FEL Växter i ett Super Hus !!!! Vet ej om Du Janne Kan Se Detta? Förmodligen inte.... Synd ! Gör det gärna utan kostnad....... för att få dit Rätt Växter till detta Unika Hus......Dööööör För Detta! Gillar att bli Imponerad ...,,, Hör Mer än Gärna Av Er!!! Vet dessutom attityd Setts för några År sedan! Fin Fin Kväll Mvh Suzanne Fallai

Hej ! Ett Otroligt Fantastiskt Galet Utsökt Hus! Om det ej är Sålt än.......Anmäler jag mig Frivilligt att Fixa Rätt Grönska inomhus......i detta Hus ! Galet FEL Växter i ett Super Hus !!!! Vet ej om Du Janne Kan Se Detta? Förmodligen inte.... Synd ! Gör det gärna utan kostnad....... för att få dit Rätt Växter till detta Unika Hus......Dööööör För Detta! Gillar att bli Imponerad ...,,, Hör Mer än Gärna Av Er!!! Vet dessutom attityd Setts för några År sedan! Fin Fin Kväll Mvh Suzanne Fallai

B b8q skrev:
Som vanligt vore det intressant att veta hur man löst tillgänglighetskraven. Jag ser inga ramper eller hissar, och det verkar inte finnas kök på bottenplanet (där man parkerar och går in) heller?
Exakt! Som vanligt vore det det... Att byggnadsnämnderna inte ställer samma krav på alla byggherrar är rättsosäkert och upprörande.

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.