timmelstad skrev:
Dite AM1210L då? Någon som vet nåt alls om den?
http://dite.nu/shop/ , den ser ut som ren kina skräp. 8h laddtid, 2-3timmar drift, står att den klarar 3500m2 men rekommenderat 600m2, endast 120m kabel osv.
 
TrollMann skrev:
[länk] , den ser ut som ren kina skräp. 8h laddtid, 2-3timmar drift, står att den klarar 3500m2 men rekommenderat 600m2, endast 120m kabel osv.
Jo, jag kan också läsa innantill... Det var det som inte skrivs ut på tillverkarens hemsida som är det intressanta.
 
timmelstad skrev:
Jo, jag kan också läsa innantill... Det var det som inte skrivs ut på tillverkarens hemsida som är det intressanta.
Som vad? Den är dyr och allt tyder på att det är skräp. Skulle vara konstigt ifall någon gick och köpte den :)
 
Redigerat:
TrollMann skrev:
Som vad? Den är dyr och allt tyder på att det är skräp
"ser ut som" och "allt tyder på" är helt meningslös input. Jättekul för dig att du nu fått uttrycka din åsikt. Två gånger. Men jag efterfrågar nåt annat än en åsikt baserat på att man läst på deras hemsida.

Branschkännedom kanske. Personlig erfarenhet? Eller något annat relevant.

Dite som företag verkar ju annars importera prylar och vad det gäller ergonomiska lösningar för t ex IT är det bra grejer i deras sortiment. Därför funderingen.
 
timmelstad skrev:
"ser ut som" och "allt tyder på" är helt meningslös input. Jättekul för dig att du nu fått uttrycka din åsikt. Två gånger. Men jag efterfrågar nåt annat än en åsikt baserat på att man läst på deras hemsida.

Branschkännedom kanske. Personlig erfarenhet? Eller något annat relevant.

Dite som företag verkar ju annars importera prylar och vad det gäller ergonomiska lösningar för t ex IT är det bra grejer i deras sortiment. Därför funderingen.
Ok, menade inte att trycka ner din åsikt. Bara att den är 5000 dyrare än worx.

Tittar man på blocket ser det ut som OEM maskin, liknar något som heter iMOWER och CayRoBot 1500 men det kan skilja en del på specarna men jag tror att dessa är från samma fabrik.
 
TrollMann skrev:
Ok, menade inte att trycka ner din åsikt. Bara att den är 5000 dyrare än worx.

Tittar man på blocket ser det ut som OEM maskin, liknar något som heter iMOWER och CayRoBot 1500 men det kan skilja en del på specarna men jag tror att dessa är från samma fabrik.
Den går att få för 6995 på erbjudande. Det är ett ganska bra pris...
 
Jag mailade Landroid igår och fick svar i förmiddags. Mina frågor var om det fanns extra kabel att köpa och det gjorde det, men att rekomendationen var max 250m kabel, det fanns xtra batterier (2 bly batterier) att köpa, samt knivar och mälor att sätta fast kabeln med. Priset på prylarna var i klass med Husqvarna, tyckte jag det såg ut som. Vore kul o höra om någon har testat den, samt om någon hittar den under 9995, kan ju inte nyttja 10% på jula då jag redan är med i kundklubben ;(
 
Jag funderar på att hämta en hos jula, har inte kortet än så jag tar gärna 10% rabatt. Men som du säger vill man veta lite mer från användare. Har sökt mycket på nätet och får för mig att denna klippare är nu lanserad i nästan hela europa men jag hittar inga som har en bra review än.
 
Nonkan skrev:
Husqvarna har en del patent som går ut, och bl.a. Bosch och Honda ligger i startgroparna, det är nog där konkurrensen kommer, för de har pengarna och kunnandet att ta fram en likvärdig produkt. Bosch skulle jag tro blir billigare (massmarknad) och Honda mer avancerad (top of the line), om man tittar på hur de märkena normalt positionerar sig mot slutkund.
Nu verkar det som om Bosch har en första maskin på marknaden. I ett utskick från Järnia såg jag att de börjat sälja en robot med leverans vecka 27. Priset är i klass med HQ:s, 14995 kr (men nu är väl inte Järnia den billigaste kedjan). En intressant notering är att den verkar klippa mer som en "vanlig" klippare istället för HQ:s slumpmässiga mönster (http://toolworld.dk/nyheder/17/Bosch-indego-10-robotplaeneklipper-verdensnyhed).Bosch verkar vara säkra på nöjda kunder så de erbjuder 30 dagars prova-på-garanti. Verkar bli en intressant utveckling av marknaden framöver!
 
Pepparkaka skrev:
...En intressant notering är att den verkar klippa mer som en "vanlig" klippare istället för HQ:s slumpmässiga mönster.../QUOTE]

Ja, inte fan kan väl en tysk tillverkare tillåta sig sånt slafs som slumpmässighet!? :D
 
Innebär det att den måste klara hela mattan på en laddning?
 
Ska tydligen komma ihåg var den är, tack vare det "GPS-baserede LogiCut™ systemet" och fortsätter där den slutade efter att ha laddat...
 
Jag behöver en ganska stor klippare tyvärr. Haft en Automower 220 i nuvarande hus, fungerat bra. Förutom att den ibland känns lite "klen", fick lämna in den på en ganska stor service när den fastnade vid en sten (Tycker den borde stoppa knivarna om den märker att den inte kan röra sig). Annars bra dock

Hur som helst nu står jag och väljer mellan en Wiper One och en Automower 265 ACX. Hittar mer eller mindre inte ett enda test på den stora automower. Wiper verkar fått bra kritik av de flesta.

Ngt av dessa val som är självklart?

Tack på förhand.
 
Nu har jag installerat en Landroid. Har bara varit ute och klippt en kvart ännu, men den går väldigt tyst i alla fall. begränsningstråden kunde ha varit lite längre (saknade 15m i slutet), skarvade på med vad jag hade hemma.
Låter den klippa under helgen så får man se hur pass bra det blir.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.