Hej Sjöland.

råd & rön testen är väl inte mycket till hjälp ?

Urvalet käns som det var rigat åt Huskvarna! Det är väl inte så att Huskvarna köpt testen?

Testen är knappast någon hjälp för den som skal köpa en lite större robotklippare.

Men bra för marknadsföringen av AM
 
JAJansson skrev:
Hej Sjöland.

råd & rön testen är väl inte mycket till hjälp ?

Urvalet käns som det var rigat åt Huskvarna! Det är väl inte så att Huskvarna köpt testen?

Testen är knappast någon hjälp för den som skal köpa en lite större robotklippare.

Men bra för marknadsföringen av AM
Vilken konkurrent till Husqvarna jobbar du för?
 
Johan Gunverth skrev:
Vilken konkurrent till Husqvarna jobbar du för?
Lyckligt lotta är enbart fritids forskare d^_^b
 
JAJansson skrev:
Hej Sjöland.

råd & rön testen är väl inte mycket till hjälp ?

Urvalet käns som det var rigat åt Huskvarna! Det är väl inte så att Huskvarna köpt testen?

Testen är knappast någon hjälp för den som skal köpa en lite större robotklippare.

Men bra för marknadsföringen av AM
Känns lite som du aldrig blir nöjd oavsett svar. Senast ifrågasatte du vilka patent Husqvarna hade. När du fick svar på det så ifrågasatte du Råd och Röns opartiskhet. Nu svarar jag att tidningen Råd och Rön är ett kommersiellt oberoende tidning utan annonsintäkter från tillverkare. Tidningen är anslutna till testorganisationen ICRT, International Consumer Research and Testing, och verkar inom organisationen Sveriges Konsumenter.

I aktuellt test så genomförde de mest sålda klipparna för respektive tillverkare där 220 säljs mest för Husqvarnas del (därav begränsat urval av modeller). Tester är tester som försöker spegla verkligheten och det kan man säga vad man vill om. Alternativet är att inte ha några tester alls!

Jag är nöjd med min Automower och jag missunnar ingen med Kina-klippare att vara nöjd med sin. Alla har olika behov och värdesätter olika kvaliteér.

Det som startade denna diskussion var mitt tips om utförsäljning av Automower 230 ACX vilket fick några att köpa en kvalitetsmaskin till ett mycket bra pris med informationen jag gav. Dock så väckte det anstöt hos några uppenbarligen.....

Jag kommer fortsättningsvis inte uttala mig i forumet och bli passiv som de flesta andra. Man blir både beskylld och påhoppad och jag ska akta mig i fortsättningen:S
 
Hej.
Vist är det jobbigt, fortfarande återstår att besvara vikla patenten HQ har.

Svagt av R&R att inte ta med ex Wiper basic som är konkurent till 220.

Tråden allternativ till AM!
Vi som läser denna tråden är intreserade av allternativ AM hoppas det inte käns allt för jobbigt och stötande för dig.
I så fall ber jag om ursäkt, inte meningen att du skal bli ledsen



Sök lite på forumet så hittar du en tråd för AM klipparna
 
Skulle Råd &Rön ta mutor av Husqvarna? Hahahahahahaha, den var bra.
 
Nonkan.

Skyddsplattan under knivarna roterar av hela tiden och när jag idag var hos en
åf så visste han inte varför?? Han tipsade mig om att ta kontaktlim på skruven
men det måste väl finnas nån annan lösning?

Har en 220.

Mvh
 
Skyddsplattan skall rotera fritt.
 
pacman42 skrev:
Skyddsplattan skall rotera fritt.
Det gör den så bra MEN den skruven som plattan sitter fast med skruvar ur sig själv....:S
 
Bandbredd skrev:
Det gör den så bra MEN den skruven som plattan sitter fast med skruvar ur sig själv....:S
På min 220 sitter skyddsplattan fast med 4 st skruvar i den medroterande axeln. Är det axeln som lossnar?
 
Johan Gunverth skrev:
På min 220 sitter skyddsplattan fast med 4 st skruvar i den medroterande axeln. Är det axeln som lossnar?
De 4 skruvar du nämner håller bara en liten kåpa på plats. När den tas bort så hittar
du en skruv som går in i AM som sitter i ett kullager.....
 
Kan vara lagret som är kärvt så att skruven roterar med. Har inte hört någon annan ha det problemet iaf.
 
Hejsan!

Då var "skalman" tvättad och inställd för vintern!
När jag gjorde rent och fint upptäckte jag att "vibrationsdämparna" i fram, dvs fästena till kåpan, glappar ca 1-1,5 cm. Det ser ut som något fäste för tex gummiband som skall sitta där men jag kan inte finna dessa i reservdelskatalogen!

Någon som har tips om hur de fungerar?

MVH

Johan
 
De flesta vet ju att huskvarna har tagit patent men frågan är ju om de fortfarande är aktuella. De får ju bara ha sina patent i 10 år. Jag tror att så många andra har kommit nu för att deras patent har utgått eller snart går ut så de inte vill slösa pengar på att kriga om patentintrång.

Dessutom säljs ju inte bara robotar i sverige. De andra utvecklas så klart med i sina länder. för oss är det priset. Jag kan få 2-3 robotar för samma pris som en enda huskvarna. Ett absolut alternativ för mig. ;-)
 
Boulejohan skrev:
Hejsan!

Då var "skalman" tvättad och inställd för vintern!
När jag gjorde rent och fint upptäckte jag att "vibrationsdämparna" i fram, dvs fästena till kåpan, glappar ca 1-1,5 cm. Det ser ut som något fäste för tex gummiband som skall sitta där men jag kan inte finna dessa i reservdelskatalogen!

Någon som har tips om hur de fungerar?

MVH

Johan
På den högra sitter en magnet som lyftsensorn känner av genom chassiväggen. Det ska alltså vara så, pelaren är tvådelad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.