D Dilato skrev:
Det tar ingen extra tid att såga snett.
Det spelar ingen roll hur lång tid jag tar på mig, jag sågar alltid snett oavsett... :rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
Robin_CG och 2 till
  • Laddar…
hsd
A Aunty skrev:
men ändra du dig nu?
eller det dyrare eller inte att gera lister?
Läs och förstå innan Du svarar
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
namnbyte
E Euforida skrev:
Tack!!! Det var det jag ville få input på!

Dom går på offert.

Skulle även behöva input på följande bild av listerna i ett av hörnen.
Det glipar lite väl mycket mellan list och vägg va?
Samt är det vanligt att man gör som dom gjort där listerna möts i hörnet?
Haha men vad i helvete, hade ryckt in den hantverkaren i nackhåren igen när han ansåg sig klar och var på väg ut genom dörren. Det där är verkligen inte ok, inte av en yrkesman, och ens knappt av en blind gördetsjälvare heller.
 
  • Älska
  • Gilla
Razerstar och 1 till
  • Laddar…
A
hsd hsd skrev:
Läs och förstå innan Du svarar
då frågar jag igen, är det dyrare eller inte att gera lister?
 
A Aunty skrev:
då frågar jag igen, är det dyrare eller inte att gera lister?
Men är frågan relevant för tråden? TS tycks ju ha betalt för att få gerat, men utförandet är ändå inte bra.
Vit vägghörn, taklister och parkettgolv syns i ett hem. Perspektivet är udda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
A Aunty skrev:
då frågar jag igen, är det dyrare eller inte att gera lister?
Eller är det innerhörnet du vill ha extra betalt för att gera?
 
A
blackarrow blackarrow skrev:
Men är frågan relevant för tråden? TS tycks ju ha betalt för att få gerat, men utförandet är ändå inte bra.
[bild]
nu diskuterade vi inte TS exempel utan hen skrev att det är inte dyrare att gera än inte göra det.
Vilket självklart är helt fel.
 
A Aunty skrev:
nu diskuterade vi inte TS exempel utan hen skrev att det är inte dyrare att gera än inte göra det.
Vilket självklart är helt fel.
Jo, vi diskuterar TS exempel. Vi andra gör det. Du däremot har fastnat i något entreprenadjuridiksträsk som inte ens är relevant för privatpersoner.
Angående gerningens vara eller icke vara så kan man väl bara hänvisa till AMA? Du har väl läst vad det står där?
 
  • Gilla
  • Älska
Thomas59 och 1 till
  • Laddar…
A Aunty skrev:
nu diskuterade vi inte TS exempel utan hen skrev att det är inte dyrare att gera än inte göra det.
Vilket självklart är helt fel.
Ursäkta, men vad du gett sken av i denna tråden så har du iprincip fel om allt som har med hantverksyrket att göra.
Att du inte bara ger upp.
Du verkar va en kund som skulle klaga på att nåt är gjorts för bra.

"Vafan är det här? Jag har beställt listning, då ska det göras på enklaste och billigast sätt. Det här tänker jag inte betala för..."
Och sen lämna en dålig review på Google om att hantverkaren var allt för bra.

Lycka till i livet med din fantastiska mentalitet.
Handhjärta..
 
  • Haha
  • Gilla
Thomas59 och 2 till
  • Laddar…
A
P PatrikJo skrev:
Jo, vi diskuterar TS exempel. Vi andra gör det. Du däremot har fastnat i något entreprenadjuridiksträsk som inte ens är relevant för privatpersoner.
Angående gerningens vara eller icke vara så kan man väl bara hänvisa till AMA? Du har väl läst vad det står där?
japp men är ytterst tveksam om du har läst ama överhuvudtaget.
Eller menar du att ama endast godkänner gerade hörn och inte ej gerade?
 
A
R Robin_CG skrev:
Ursäkta, men vad du gett sken av i denna tråden så har du iprincip fel om allt som har med hantverksyrket att göra.
Att du inte bara ger upp.
Du verkar va en kund som skulle klaga på att nåt är gjorts för bra.

"Vafan är det här? Jag har beställt listning, då ska det göras på enklaste och billigast sätt. Det här tänker jag inte betala för..."
Och sen lämna en dålig review på Google om att hantverkaren var allt för bra.

Lycka till i livet med din fantastiska mentalitet.
Handhjärta..
du har faktiskt rätt i det du säger det ska göras på enklast och billigast sätt och många gånger skulle jag blivit förbannad om entreprenören prissätter en finare och mer avancerad produkt än jag frågat efter.

det skulle innebära att många projekt inte fick igenom finasiering och aldrig blir av.
 
A Aunty skrev:
du har faktiskt rätt i det du säger det ska göras på enklast och billigast sätt och många gånger skulle jag blivit förbannad om entreprenören prissätter en finare och mer avancerad produkt än jag frågat efter.

det skulle innebära att många projekt inte fick igenom finasiering och aldrig blir av.
Lider med den hantverkaren som ovetandes hamnar i din fastighet för att utföra ett bra jobb.

Ett tips till dig du kan ta med dig i livet är ju att meddela hantverkaren innan start att det enbart ska göras på det enklaste sätt med de snabbaste genvägar om inget annat anges.
Så har dom iaf en chans att avlägsna sig innan klagomålen kommer på löpande band för att dom råkade ha lite yrkesstolthet.

Om du hade öppnat en bok om traditionellt hantverk om hur saker skall tillverkas eller monteras så hade den här tråden med dig aldrig existerat.

Handhjärta...
 
  • Gilla
  • Älska
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
A
R Robin_CG skrev:
Lider med den hantverkaren som ovetandes hamnar i din fastighet för att utföra ett bra jobb.

Ett tips till dig du kan ta med dig i livet är ju att meddela hantverkaren innan start att det enbart ska göras på det enklaste sätt med de snabbaste genvägar om inget annat anges.
Så har dom iaf en chans att avlägsna sig innan klagomålen kommer på löpande band för att dom råkade ha lite yrkesstolthet.

Om du hade öppnat en bok om traditionellt hantverk om hur saker skall tillverkas eller monteras så hade den här tråden med dig aldrig existerat.

Handhjärta...
ganska uppenbart att du aldrig varit nära varken enterprenad- eller fastighetsbranchen.

att man ska göra på enklast och billigaste sätt har inget med att man ska göra det enkel och billigt och göra.
 
A Aunty skrev:
ganska uppenbart att du aldrig varit nära varken enterprenad- eller fastighetsbranchen.

att man ska göra på enklast och billigaste sätt har inget med att man ska göra det enkel och billigt och göra.
Ok. Vi säger så, och så tycker jag och säkert många andra att vi avslutar den här tråden här.
Har haft mer givande samtal med husdjur.

Om du vägrar lyssna på andra människor, så är det hål i huvudet att ens ställa frågor.

Styrkekram..
 
  • Gilla
Krille4 och 4 till
  • Laddar…
Thomas59
A Aunty skrev:
först och främst heter det fackmässigt inte fackmannamässigt.

men självklart ligger fackmässigt som en grund i avtalet, det har jag ju sagt hela tiden.
men det är inte fackmässigt fel att inte gira lister eller tillåta glipor mot vägg osv
Med tanke på hur illa du själv skriver kanske du ska ligga lite lågt med att tillrättavisa andra. Din behandling av svenska språket är rakt igenom bedrövlig.
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.