BirgitS BirgitS skrev:
Så hur gör den boende en säker infästning den dag som det behövs fler krokar eller om spegeln går sönder och ska bytas ut till en som förstås inte har samma infästningspunkter?
Är väl inget problem, finns massvis med lösningar på det som fungerar utmärkt.

Eller tror du man river alla gamla badrum varje gång man vill sätta upp en ny krok?
 
  • Gilla
Sernando
  • Laddar…
En osb är ju inte direkt 15mm heller...
Men av visdom från tidigare trådar så kommer oliven inte att ge sig eller backa upp påståenden.. möjligen hänvisa till byggama..
 
  • Gilla
  • Haha
Joak och 6 till
  • Laddar…
O oliven1 skrev:
Finns inget krav på varken osb eller plyfa
Men på böjstyvhet... så då kan du väl räkna på skillnaden?
 
  • Gilla
Allmäntvetgirig och 2 till
  • Laddar…
O oliven1 skrev:
Finns inget krav på varken osb eller plyfa
Du har alltså tydliga problem med läsförståelsen så jag lägger ner här för jag orkar inte med troll.
Jag vet och kan läsa vad det står i BBV och det räcker för mig.
Tack och hej 🙈👋
 
  • Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
BirgitS
O oliven1 skrev:
Är väl inget problem, finns massvis med lösningar på det som fungerar utmärkt.

Eller tror du man river alla gamla badrum varje gång man vill sätta upp en ny krok?
Okej, då kan du ju beskriva hur man sätter upp en spegel där fästpunkterna är på ställen där det bara är gips.

Nej, när man använder plyfa bakom gipsen så slipper man det och kan ändå sätta upp en spegel eller en kommod på ett säkert sätt.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
Tyvärr finns det rent för många oseriösa fixare i branschen som skiter fullständigt hur man ska lösa problemen när de fått betalt för sin billiga fullösning som de ändå oftast tar grisigt betalt för och det är därför det blir så svårt för Svensson att jämföra offerter.
Jag är kanske dyrare än någon annan men levererar också något annat... som Svensson tyvärr, men fullt förståeligt inte alltid förstår.

Men ska inte påstå och utge sig för att bygga badrum enligt BBV och branschstandard om man inte kör med 15 k-plyfa tycker jag. Punkt. 🙏🏼
 
  • Gilla
  • Haha
Joak och 8 till
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Tyvärr finns det rent för många oseriösa fixare i branschen som skiter fullständigt hur man ska lösa problemen när de fått betalt för sin billiga fullösning som de ändå oftast tar grisigt betalt för och det är därför det blir så svårt för Svensson att jämföra offerter.
Jag är kanske dyrare än någon annan men levererar också något annat... som Svensson tyvärr, men fullt förståeligt inte alltid förstår.

Men ska inte påstå och utge sig för att bygga badrum enligt BBV och branschstandard om man inte kör med 15 k-plyfa tycker jag. Punkt. 🙏🏼
Det kan man verkligen. Branschstandard säger inte att 15 Plyfa tvingande.
Har branschstandarder som krav på alla våra nyproduktioner men aldrig 15 plyfa
 
  • Gilla
Mazdarune och 1 till
  • Laddar…
O oliven1 skrev:
Ja du får ersättning. Du behöver inte våtrumsinryg.

Till och med Byggahus har gjort en undersökning gällande detta och har för mig att alla utan ett försäkringsbolag ersatt utan krav på intyg
Ersättning för vad frågar jag då återigen.

”Till och med Byggahus”. Driver du med mig? Tar du på riktigt Byggahus’s diverse ”undersökningar” som en given sanning och agerar utefter dessa? Är du så oansvarig så är det upp till dig. Men ge fan i att gapa ut osanningar till andra.

Jag förstår om det inte är aktuellt för dig att skaffa dig kunskapen om exakt vad som ersätts från alla bolag vid en läckageskada i ett våtutrymme. Men om vi tar tre av de stora, Folksam, Trygg Hansa och LF. Vad får du ersättning för, och vad krävs för att du ska få denna ersättning, vid ett tätskiktsläckage? En hint är att du har tre olika svar här.
 
O oliven1 skrev:
Det kan man verkligen. Branschstandard säger inte att 15 Plyfa tvingande.
Har branschstandarder som krav på alla våra nyproduktioner men aldrig 15 plyfa
Sluta snacka skit å trolla... BBV är branschstandard så ni kanske skulle läsa på och lära er lite mer och göra ordentliga jobb som fungerar för kunden mer än för stunden istället för billiga fullösningar. 👎🏼
 
  • Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
O oliven1 skrev:
Ja du får ersättning. Du behöver inte våtrumsinryg.

Till och med Byggahus har gjort en undersökning gällande detta och har för mig att alla utan ett försäkringsbolag ersatt utan krav på intyg
Frågan är väl då hur mycket ersättning det är kvar efter alla avdrag..
 
  • Haha
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
RoTe
oliven1 förstör varenda jävla tråd han rör... 😢
 
  • Gilla
Joak och 6 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
oliven1 förstör varenda jävla tråd han rör... 😢
Tyvärr finns det troll med noll koll 🙈🤣
 
  • Gilla
Allmäntvetgirig
  • Laddar…
BirgitS
O oliven1 skrev:
Det kan man verkligen. Branschstandard säger inte att 15 Plyfa tvingande.
Har branschstandarder som krav på alla våra nyproduktioner men aldrig 15 plyfa
Och hur är det tänkt att den som bor i bostaden ska kunna sätta upp en ny spegel eller kommod på ett säkert sätt om några år?
 
  • Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
  • Haha
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
R
G GrönaL skrev:
Har inget avtalat kring själva bygget mer än ytskikt, fönster, golvvärme osv.
Ja då blir det ju lite knepigare, prata med hantverkaren om att du vill ha 15mm K-plywood för att du vill följa rekommendationerna som är idag och fråga honom om hur mycket han vill ha för att byta ut OSBen..
Några tusenlappar går det säkert på i o med att materialet redan finns där men det kan det vara värt i slutändan..
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.