RoTe RoTe skrev:
oliven1 förstör varenda jävla tråd han rör... 😢
Jo man börjar lära sig mönstret nu....
Snart kommer utdrag ur AMA och liknande från olika årgångar som nästan (men inte riktigt) handlar om det TS frågar om.....
 
  • Haha
  • Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
insubrf insubrf skrev:
Ersättning för vad frågar jag då återigen.

”Till och med Byggahus”. Driver du med mig? Tar du på riktigt Byggahus’s diverse ”undersökningar” som en given sanning och agerar utefter dessa? Är du så oansvarig så är det upp till dig. Men ge fan i att gapa ut osanningar till andra.

Jag förstår om det inte är aktuellt för dig att skaffa dig kunskapen om exakt vad som ersätts från alla bolag vid en läckageskada i ett våtutrymme. Men om vi tar tre av de stora, Folksam, Trygg Hansa och LF. Vad får du ersättning för, och vad krävs för att du ska få denna ersättning, vid ett tätskiktsläckage? En hint är att du har tre olika svar här.
varför skulle man inte kunna få ersättning om man saknar säker vatten intyg eller liknande intyg?
 
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Sluta snacka skit å trolla... BBV är branschstandard så ni kanske skulle läsa på och lära er lite mer och göra ordentliga jobb som fungerar för kunden mer än för stunden istället för billiga fullösningar. 👎🏼
BBV ställer inga krav på 15 plyfa, dessutom är BBV ingen lag utom endast en möjlig lösning.
Du kan uppfylla samma funktion med oändligt många andra lösningar
 
O oliven1 skrev:
varför skulle man inte kunna få ersättning om man saknar säker vatten intyg eller liknande intyg?
Fråga försäkringsbolaget?
 
O oliven1 skrev:
BBV ställer inga krav på 15 plyfa, dessutom är BBV ingen lag utom endast en möjlig lösning.
Du kan uppfylla samma funktion med oändligt många andra lösningar
Fråga försäkringsbolaget?
Men om du ska jobba under bbv's flagga så är det krav att följa deras modeller..
 
  • Älska
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
R
plåtrickard plåtrickard skrev:
Fråga försäkringsbolaget?
Försäkringsbolagen bestämmer inte hur du kan/får bygga..
 
  • Gilla
Sernando
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Försäkringsbolagen bestämmer inte hur du kan/får bygga..
Nä,men dom bestämmer vad du får ersättning för...
 
  • Gilla
Fixarlasse Dalarna och 4 till
  • Laddar…
R
plåtrickard plåtrickard skrev:
Nä,men dom bestämmer vad du får ersättning för...
Har aldrig fråga FB om råd och kommer aldrig att göra det..
Gör man det fackmannamässigt med sunt förnuft så får man inga problem med dom..
 
  • Gilla
oliven1
  • Laddar…
plåtrickard plåtrickard skrev:
Fråga försäkringsbolaget?
Men om du ska jobba under bbv's flagga så är det krav att följa deras modeller..
ja, men BBV ställer inga krav på 15 plyfa.
Så vad är problemet?
 
  • Gilla
Sernando
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Har aldrig fråga FB om råd och kommer aldrig att göra det..
Gör man det fackmannamässigt med sunt förnuft så får man inga problem med dom..
Håller med.. men i dagens samhälle är det inte ok med enbart sunt förnuft...
Allt måste vara reglerat..
 
R
plåtrickard plåtrickard skrev:
Håller med.. men i dagens samhälle är det inte ok med enbart sunt förnuft...
Allt måste vara reglerat..
Det skulle jag säga hänger ihop med hur stort kunnande personen i fråga har inom det området😉
 
  • Gilla
Ronnya65
  • Laddar…
O oliven1 skrev:
ja, men BBV ställer inga krav på 15 plyfa.
Så vad är problemet?
Problemet är att du har jävulska problem med läsförståelsen och att komma med konkreta förklaringar på dina idiotiska påhitt ! 🤮
 
  • Gilla
  • Haha
Fixarlasse Dalarna och 2 till
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Problemet är att du har jävulska problem med läsförståelsen och att komma med konkreta förklaringar på dina idiotiska påhitt ! 🤮
du skriver följande:
"Men ska inte påstå och utge sig för att bygga badrum enligt BBV och branschstandard om man inte kör med 15 k-plyfa tycker jag. Punkt. "

det är ju direkt felaktigt, visa vad kravet är enligt BBV och branschstandard att bygga med 15 k-plyfa?
 
  • Gilla
erikgöteborg och 2 till
  • Laddar…
O oliven1 skrev:
du skriver följande:
"Men ska inte påstå och utge sig för att bygga badrum enligt BBV och branschstandard om man inte kör med 15 k-plyfa tycker jag. Punkt. "

det är ju direkt felaktigt, visa vad kravet är enligt BBV och branschstandard att bygga med 15 k-plyfa?
Det har jag redan visat men eftersom du har problem med läsförståelsen så går det ju inte hem. 🙈
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Fredde_bygg och 2 till
  • Laddar…
O oliven1 skrev:
varför skulle man inte kunna få ersättning om man saknar säker vatten intyg eller liknande intyg?
För att du har ingått ett avtal på dem premisserna då du väljer att teckna din försäkring hos ett bolag som i försäkringsvillkoret säger att du du inte får det om du inte kan uppvisa det.

Detta hade du vetat om du inte varit så lat och ignorant. Du har fel och det vet du. I stället för att läsa det jag slänger framför näsan på dig och faktiskt införskaffa dig den kunskap du tror dig besitta så fortsätter du att ställa samma fråga.

Men nu har du fått svaret även om du aldrig kommer att medge det. Du är den hopplösa typen som aldrig någonsin kommer att lyssna och lära av någon annan när det visar sig att du har fel, hur dum du än framstår. Du kommer att fortsätta tuta i likasinnade latmaskar din okunskap livet ut och är inte värd att lägga mer tid på.
 
  • Gilla
  • Haha
Fixarlasse Dalarna och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.